Senaste nytt

Fler nöjda med SJs tågpersonal

Jacob

Medlem
Tågbolaget SJ brukar sällan hamna i topp när det kommer till varumärkesundersökningar, men däremot gillar tågresenärerna SJs personal ombord, detta visar en ny undersökning från Mind Research. Varje år intervjuar Mind Research 35.000 tågresenärer som blir till grund rör SJs Serviceindex, ett index som funnits på snabbtågen sedan 2010. På tre år har betyget på…
 

henrik l

Medlem
Detta knyter väl an till en gammal sanning inom tjänstemarknadsföringen: Hellre ett negativt besked, än inget besked alls. Resultatet är inte så förvånade, även om något går snett med tjänsteleveransen brukar kunden kunna acceptera detta så länge som han/hon kontinuerligt uppdateras med korrekt information. Kontentan av detta är väl att SJ's tågpersonal lyckas hålla kunderna relativt välunderrättade om varför tåget är försenat, för att någon annan, välj valfri nivå, har befordrats ovanför sin kompetensnivå.
 
Toppen