Fler nöjda med SJs tågpersonal

Diskussion i 'SJ & SJ Prio' startad av Jacob, 13 December 2013.

  1. Jacob

    Jacob Medlem

    Tågbolaget SJ brukar sällan hamna i topp när det kommer till varumärkesundersökningar, men däremot gillar tågresenärerna SJs personal ombord, detta visar en ny undersökning från Mind Research. Varje år intervjuar Mind Research 35.000 tågresenärer som blir till grund rör SJs Serviceindex, ett index som funnits på snabbtågen sedan 2010. På tre år har betyget på…
     

    Se hela inlägget

  2. henrik l

    henrik l Medlem

    Ort:
    KVB
    Land:
    Sverige Sverige
    Detta knyter väl an till en gammal sanning inom tjänstemarknadsföringen: Hellre ett negativt besked, än inget besked alls. Resultatet är inte så förvånade, även om något går snett med tjänsteleveransen brukar kunden kunna acceptera detta så länge som han/hon kontinuerligt uppdateras med korrekt information. Kontentan av detta är väl att SJ's tågpersonal lyckas hålla kunderna relativt välunderrättade om varför tåget är försenat, för att någon annan, välj valfri nivå, har befordrats ovanför sin kompetensnivå.
     

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
×
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!
×