"Flat Tire Rule"

Diskussion i 'Övrigt' startad av GVA380, 28 Augusti 2011.

1. GVA380

GVA380 Medlem

Är "Flat Tire Rule" något som man kan hoppas skall tillämpas av SAS vid försening vid resa till flygplats som består i händelse utanför ens kontroll? Jag har använt mig av den en gång med LX på en bonusresa där jag missade avgången från NCE till ZRH (behövde betala en mindre summa i ombokningsvgift), men har ingen koll på om SAS har en sådan inofficiell regel/praxis.

2. Roger J

Roger J Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Nej, tror inte det finns någon sådan regel i Europa överhuvudtaget. Dock ordnar det sig nog oftast i praktiken om man är normalt trevlig. Problemet är väl om du missar ett krångligt flyg, kanske en destination med få avgångar eller om det är en resa med flera flygningar och efterföljande sträckor är med andra bolag. Men är det en "enkel" destination med många avgångar och plats på nästa flyg är det nog lugnt. Status gör ju ingenting heller.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!