Senaste nytt

Flög med Emirates - hela sidan på väskan var intryckt och krossad

Nu er der måske noget jeg er gået glip af, men når du har en privat forsikring som dækker den slags (delvist om ikke andet) hvorfor er du så ikke gået til dem fra start af istedet for at bruge tid og kræfter på at kæmpe med Emirates?

Uanset, godt du har fået (delvis)erstatning!
 
Nu er der måske noget jeg er gået glip af, men når du har en privat forsikring som dækker den slags (delvist om ikke andet) hvorfor er du så ikke gået til dem fra start af istedet for at bruge tid og kræfter på at kæmpe med Emirates?

Uanset, godt du har fået (delvis)erstatning!

Både för att jag tidigare haft svårt att ta det via försäkringsbolaget sen att det blir en mindre summa då dom värderar allt helt annorlunda. Visst det kan låta drygt att jag tjafsat med Emirates om de om jag ändå får ut pengar från försäkringen men sen kan man också tänka att man bör alltid börja diskutera flygbolaget först. Jag har inte lagt ner speciellt mycket tid på det här caset men jag tyckte att de inte var mer än rätt att Emirates skulle stå för det, nu valde dom att inte göra det och jag fick gå via försäkringsbolaget.

Case closed!
 
Idag fick jag tillbaka ett mail där dom ändå hoppas att jag kommer flyga med dom i framtiden....

Your documents have been forwarded to our Sweden office in order to arrange payment. This process may approximately take 15-20 working days. Once again, we sincerely regret that you have been inconvenienced on this occasion and hope that we will be given another opportunity of serving you in the future.
 

fcx

Medlem
Your documents have been forwarded to our Sweden office in order to arrange payment. This process may approximately take 15-20 working days. Once again, we sincerely regret that you have been inconvenienced on this occasion and hope that we will be given another opportunity of serving you in the future.

Det fetmarkerade verkar ju mer bero på Emirates än på dig :D
 
Trist att Emirates hanterar passagerarna på detta sätt. Det är ju först när det uppstår problem som det visar sig hur bra eller dåligt ett bolag kan vara. Efter att ha läst den här tråden så hamnar Emirates på samma svarta lista som Ryanair hos mig.
Ärligt talat förstår jag inte hur de tänker när det är så små pengar de talar om. Det kan ju inte vara fråga om intäkten från särskilt många flygbiljetter innan det hade lönat sig för dem att betala...
 
Toppen