NotRyan
Medlem
Jo det verkar inte bättre...Känns ju som Emirates är ett flygbolag man bör undvika som pesten.
Jo det verkar inte bättre...Känns ju som Emirates är ett flygbolag man bör undvika som pesten.
Baggage Claim Reference
I refer to our telephone conversation on 15 October and refer to your e-mail messages in connection with the above baggage claim.
I am sorry to learn that you are unhappy with my response of 15 October regarding the damaged contents of your bag due to spillage of other items included in the bag.
Our Condition of Carriage states that the passengers must ensure that the checked baggage and its contents are sufficiently robust and well secured to withstand the usual and normal rigours of carriage by air without sustaining damage. You may view our Conditions of Carriage on our websitewww.emirates.com.
Moreover, your claim, in respect of the damage contents of your checked baggage, is governed by an International Treaty known as the Montreal Convention 1999, which has been ratified by the countries where you began and ended your journey. The Montreal Convention is exclusive which means that it provides the only remedy available in these circumstances.
Please refer to Article 17 of the Montreal Convention 1999, which states that the carrier is not liable if and to the extent that the damage resulted from the inherent defect, quality or vice of the baggage or its contents.
Regrettably, we are unable to consider your claim for the damaged contents of your bag.
Having reviewed your claim for the damaged bag, I am pleased to offer you the sum of SEK2199.00 as claimed.
Please complete the attached Claim Settlement Form where marked with ‘*’ and return it to us along with a copy of your passport, bank details (full name/address), and account number by e-mail or fax, for payment. Please ensure that attachments by e-mail are less than 1 MB.
Our e-mail address is customer.affairs@emirates.com
Our fax number is +971 4 2864120
Although we have not lived up to your expectations on this occasion, I do hope your recent experience has not marred your impression of the service offered by Emirates and that we will be given another opportunity of serving you in the future.
Thank you for allowing me to reiterate our position and I look forward to hearing from you.
Det borde finnas saker som svenska kontoret kan bestämma själv lokalt. T ex annonsering.Mitt i stridens hetta skall dock uppmärksammas att det svenska kontoret har gjort allt dom kan och mycket positivt i det hela. Problemet ligger tyvärr på huvudkontoret i Dubai medans det på Svenska kontoret är grymt bra service och bemötande, tyvärr är det ju inte dom som beslutar i det hela. Dom har dock gjort allt dom man för att det skall lösas och det är positivt!
Det borde finnas saker som svenska kontoret kan bestämma själv lokalt. T ex annonsering.
Jag skriver inte konkret förslag men jag kan säga: "Om det inte går bra att ta sig in i slottet från huvudentrén, attackerar man det från baksidan. "
Jag måste säga att jag har bra erfarenheter av Emirates. Min gamla Samsonite väska gick sönder under en av deras flighter. Väl på arlanda vände jag mig till deras service och de bad mig kontakta deras väskleverantör då jag inte accepterade den väskan jag skulle få i utbyte. Efter en kort diskussion med dem så sa de att de såg att denna väska var värd mer än vad de tänkte erbjuda mig, så de skulle kontakta emirates. Dagen efter ringde Emirates svenska kontor och sa att de skulle ge mig kompensation för väskan. Kontaktade väskföretaget och kunde mha dem beställa en ny väska och även använda Emirates B2B rabatt för att väja en bättre. Kanon service. Om jag jämför med upplevelse jag haft i USA och Kina med andra bolag när väskan har gått sönder.
Att lägga schampoo flaskor i väskan och sen förvänta sig någon extra kompensation, ärligt varför ska de ge dig det? Packa rätt och har du dyra kläder packa inte vätska i en påse. Det är det man lär sig när man reser ofta. Väskorna utsätts för ganska stora påfrestningar när de transporteras på banden. Ömtåligt tar du med dig på flyget.
Även om jag har en Alu. väska så känns det alldeles för riskabelt. Såg en gång några Ryssar som stod och svor när jag var i Kina för de hade lagt en spritflaska i in checkad baggage som gått sönder, stank sprit på långa vägar....