Senaste nytt

Flög med Emirates - hela sidan på väskan var intryckt och krossad

Agö

Medlem
Emirates använder fortfarande "fragile" taggar. Hur plastflaskorna inuti har "exploderat" är enkelt. Hela sidan på väskan var söndertryckt och krossad så troligen ett otroligt högt tryck från en påkörning eller klämts mellan något.

Flaskorna var packade bland mjuka kläder så dom hade inte gått sönder om inte våldet som uppstod mot väskan hänt.

EDIT: Intressant läsning är att dom hänvisat till Montreal Convention 1999 artikel 17....



17 - Convention for the Unification of Certain Rules for International Carriage by Air - Montreal, 28 May 1999
Ja, jag menar det. Hur man än packar kan man inte rå för att väskan blir söndertryckt och krossad. Det håller inte.
 
Än så länge inget svar från Emirates gällande frågan. Mailade först 29 oktober och sen igen 7 november.

Dom är väldigt snabba rent generellt att svara men när problem uppstår är de som att dom bokstavligen struntar i allt. Det är dom som bestämmer och det är bara att rätta sig efter...

Jag kommer inte flyga med Emirates något mer efter denna händelsen tyvärr...
 

johhenrik

Medlem
Det är väl den generella bilden av Emirates hos många. Om man måste ha med dem att göra i efterhand, då händer inte mycket. Finns ju en hel del diskussioner om det på FT.
 

Dr. Miles

Expert
Det är väl den generella bilden av Emirates hos många. Om man måste ha med dem att göra i efterhand, då händer inte mycket. Finns ju en hel del diskussioner om det på FT.
Jag har inte haft kontakt med Emirates då jag har aldrig bokat deras biljett för mig själv men jag delar också den uppfattning. Detta gäller även för Qatar Airways och Etihad Airways vilka jag har haft kontakt med vid problem.
 
Det är väl den generella bilden av Emirates hos många. Om man måste ha med dem att göra i efterhand, då händer inte mycket. Finns ju en hel del diskussioner om det på FT.
Jag har inte haft kontakt med Emirates då jag har aldrig bokat deras biljett för mig själv men jag delar också den uppfattning. Detta gäller även för Qatar Airways och Etihad Airways vilka jag har haft kontakt med vid problem.

Jo har varit runt en hel del på FT och där är det ibland inga snälla ord om flygbolaget tyvärr. Emirates har en bra produkt med sin chaufför service och framförallt sviterna i första klass. Men costumer care där ligger dom långt efter!

Det jag verkligen går och irriterar mig på är att dom mer eller mindre säger dett här är de vi ger dig, acceptera!

Sen att dom bokstavligen ignorerar att man har mailat dom utan man får maila dom 2-3 gånger innan dom svarar...
 
D

Deleted member 4971

Guest
Jag har bara riktigt trevliga minnen från mina flygningar med Emirates, rätt tråkigt att dom faller så platt på kundservicebiten. Kan inte riktigt förstå varför heller, att bråka med premiumresenärer är väl inte det smartaste direkt. Och du Simon verkar ha en ohygglig otur med just Emirates, kan förstå om du inte sätter foten på ett av deras flyg den närmsta tiden.
 
Sånt här agerande från ett företag är helt obegripligt för mig. Det är ju inte direkt Ryan vi pratar om.

Hur mycket pengar kan det handla om i ersättning i förhållande till vad en nöjd premiumkund skulle genererat genom nya resor? För jag utgår från att i princip alla som får sin väska krossad och innehållet förstört, och därefter blir dåligt behandlad av kundtjänsten, skulle tänka både tre och fyra gånger innan de bokar en ny resa med samma bolag.
 
Uppdatering av ärendet.

Fick ett mail för några dagar sen där dom meddelar att dom för över 15000 skywards miles som "goodwill" och detta utan att jag ens valt att accepterat något. För att samla ihop 15000 miles måste man flyga en T/R till Dubai i business med platinum bonus mer eller mindre.

För mig är miles just ni ointressant för planerar ju inte att flyga med bolaget närmsta tiden.
 
Last edited:
Toppen