Fiskrestaurang i Göteborg

Diskussion i 'Restauranger' startad av Johanna, 30 Oktober 2015.

1. Johanna

Johanna Medlem

hej, jag söker en fiskrestaurang i Göteborg nära Svenska Mässan. Finns det?

2. Agö

Agö Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hur nära är nära? Fiskekrogen är väl inte mer än 3 km bort. Rekommenderas varmt.

Jakob Österberg gillar detta.
  3. ahh

ahh Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    De klassiska fiskrestaurangerna i Göteborg ligger inte vid Svenska mässan, ex. Fiskekrogen, Sjöbaren osv. Gothia Towers som serverar en numera klassisk räkmacka (och ger Eurbonuspoäng på köpet) kanske dock kan lyckas kvala in som fiskrestaurang? =)

4. Johanna

Johanna Medlem

5. Johanna

Johanna Medlem

Jag har förstått att området inte kryllar av de bästa fiskrestaurangerna. Ser när jag kollar att jag måste ta mig till Göteborg någongång och uppleva skaldjuren annat än när jag är på mässa. Problemet med det är bland annat att vi är 10 personer som ska äta middag. Det är en annan utmaning.

6. Andreas Palmgren

Andreas Palmgren Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Stans absolut bästa fiskrestaurang är helt klart Sjömagasinet, ligger en bit bort dock men helt klart den färden.

Johanna gillar detta.
  7. Glenn E

Glenn E Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    149@telia.com och Jakob Österberg gillar detta.
  8. olo

olo Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Även jag hade nog i första hand valt Fiskekrogen, men den ligger som sagt en bit bort.

Däremot har Sjöbaren nuförtiden även en restaurang i Lorensberg, utöver originalet i Haga. Dit tar det nog bara 10 min att gå från mässan. Det ligger mellan Korsvägen och Avenyn.

9. Agö

Agö Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Mätte upp avståndet. 2,2 km för att äta gott.

upload_2015-10-30_17-39-14.png

10. Nilann

Nilann Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Eller spårvagn 25 minuter (taxi 10-15 minuter) till Sjömagasinet, en restaurang som verkligen är värd ett besök. Fantastisk mat, genuin miljö och en härlig utsikt. Helt klart min favorit!

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!