Senaste nytt

First till New York

Johan67

Medlem
Jag som inte provat LH F ännu blir tveksam till att göra det.

Thai F är något av det bästa jag provat och då särskilt i en tom F-kabin på A380 - kan det bli bättre?

BA F var alldeles förträffligt för lite mer än ett år sedan, men har sänkt sig rejält på senare tid och min resa i förra veckan får inte ens godkänt som economy-standard.
 

JohanA

Medlem
Jag som inte provat LH F ännu blir tveksam till att göra det.

Thai F är något av det bästa jag provat och då särskilt i en tom F-kabin på A380 - kan det bli bättre?

BA F var alldeles förträffligt för lite mer än ett år sedan, men har sänkt sig rejält på senare tid och min resa i förra veckan får inte ens godkänt som economy-standard.
Lufthansa utmärker sig inte i luften i F, det är i FCT/FCL hemma i Frankfurt och München de sticker ut.
 

Mojavojoe

Medlem
Tack för en bra rapport! :) Jag har åkt tre flighter med Lufthansa F och maten på planet (förutom Caviaren) har inte varit någon höjdare någon gång tycker jag. Qatar business tycker jag är hästlängder bättre!

Du borde verkligen skicka in en klagan om dina upplevelser! Jag åkte München-Stockholm i business class och tyckte att maten på den sträckan var under all kritik. Jag nämnde detta för Lufthansa och fick en voucher på 100 euro i deras webshop som kompensation.

Skickade in en klagan i förrgår. Fick svar idag att de sätter in 200 EUR X 2 på våra konton till en fin middag som kompensation. Bra agerat och snabbt svarat. Trodde inte jag skulle få svar så snabbt. Bra Lufthansa!!!!!
 

CJR

Medlem
Jag gillade absolut Lufthansa first och det var jag som sa att det inte var direkt Michelin standard på käket.
Sist jag flög Lufthansa Business var det riktigt bra och jag rankar nog maten bättre då än när jag flög first sist, förutom kaviar servicen.
Jag har dock aldrig direkt förväntningar på flygkäket utan hittar oftast något jag tycker smakar helt OK, och ibland riktigt bra.
Sist jag flög Lufthansa F så var det bra rakt igenom egentligen förutom nån rätt.... Inget stod ut direkt som superbra, Men var helt OK då det serverades alldeles för många rätter och dessutom fylldes drycken på så ofta att man var rätt mosig mot slutet av flighten :D

Känner igen mig! Tyckte all mat var god även om det inte höll Michelin-klass? Har aldrig käkat på en sådan krog heller.
 
D

Deleted member 4140

Guest
Skickade in en klagan i förrgår. Fick svar idag att de sätter in 200 EUR X 2 på våra konton till en fin middag som kompensation. Bra agerat och snabbt svarat. Trodde inte jag skulle få svar så snabbt. Bra Lufthansa!!!!!
Detta ska prövas, hade inte ens tänkt på det med tanke på att man är på bröllopsresa. vart mailade du? Ska snickra ihop ett mail :)
 
Toppen