Senaste nytt

Boka First Award till Denver eller Asien

Taggen

Medlem
Du kommer inte undan två bokningar nu om du väljer att boka HKG-KUL också samtidigt som backup. Problemet är att du får två PNR (~bokningsnummer) och om du sedan väljer LH F och HKG måste du boka om orginalbokningen med LH F och boka av HKG-KUL så platserna släpps och sedan boka dessa platser direkt så segmentet kommer in i din första PNR. I slutändan blir poängkostnaden samma då du får tillbaka dina poäng för HKG-KUL. Förstod jag dig rätt?
 

DeJuWa

Medlem
Oh yes Taggen. Det var exakt det jag menade. Om jag säkrar upp HKG-KUL nu blr jag kunna annullera och lägga till mitt andra PNR. Frågan är bara om jag får tillgång till dessa när jag släpper dem. Men betyder inte så mycket för för jag inte tillgång så annullerar jag bara och kör ursprung!

TACK igen för svar!
 

Taggen

Medlem
Min erfarenhet är att platserna med TG släpps och syns i invetory igen. Jag bokade av två platser med THAI ARN-BKK och de gick tillbaka som tillgängliga, vilket var tur då jag ångrade mig och bokade dem igen någon dag senare.
 

DeJuWa

Medlem
Är det 14 eller 15 dagar innan LH släpper sina F? Som det ser ut när man söker på united är det 14 dagar, men jag minnas ha hört att det är 15 dagar om man ringer SAS Tallinn?
 

DeJuWa

Medlem
IMG_3497.PNG
Och vad gäller här: på LHs app säger den 2 platser kvar men på bilden visar den 5 lediga?
 

agehall

Medlem
Och vad gäller här: på LHs app säger den 2 platser kvar men på bilden visar den 5 lediga?

Ett tips: seat map är sällan en bra reflektion på hur många plaster ett bolag säljer.

Exakt så. Seatmap visar vilka säten du kan boka om du har en biljett, inte hur många osålda platser det finns. Och man ska även komma ihåg att antalet biljetter till salu kan vara fler än antalet stolar som finns.
 

DeJuWa

Medlem
Tänkte nästan det. Har observerat att om LH visar 5 platser till salu på webb, så brukar det öppnas upp awardplatser 14 dagar innan på united. Därför blir det nog svårt med award till Singapore som det ser ut. Då har man följande val:

FREDAG: CPH - FRA 1455-1625 LH C
5 timmar i FCT
FRA - HKG 2210-1525 (+1) LH F a380​
LÖRDAG: Övernattning HKG
SÖNDAG: HKG - BKK 1310-1450 TG F a380
BKK - KUL 1640-1950 TG C​

eller

LÖRDAG: CPH - FRA LH C
FRA - BKK TG F a380​
SÖNDAG: BKK - KUL TG C

Jag har flyget en del med LH F men aldrig TG a380 F. Är det värt en hel dags extra resa eller ska man "bara" behålla TG F med a380.
 
Toppen