First med Thai, 747 eller 380

Diskussion i 'Star Alliance' startad av dkvk, 15 Mars 2016.

?

Vilken av följande plan föredrar du i Thais First?

1. 380

8 röst(er)
    100,0%
  2. 747

0 röst(er)
    0,0%
  1. dkvk

dkvk Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hej!

Planerar en längre Award-resa till Bali sent i höst (troligen November).

Tidigare har vi åkt med Garuda i deras C på en 777:a (AMS-JKT) vilket var en grym upplevelse.

Återstår att se om Thai First kan leverera över det. Den stora frågan på detta I-landsproblem är om man ska välja 747 eller 380? Har aldrig åkt med Thai innan.
    Kollar på följande alternativa routes ARN-(CDG/MUC/LHR)-BKK-DPS. Kanske är routen viktigare än valet mellan 747 resp 380? Vad säger ni som har erfarenhet?

Tilläggas kan sägas att vi då kommer ha med oss en 6 månaders kille. Som jag förstått det är Thai kända för att vara barnvänliga.
    Det kommer inte vara den första flygresan men den längsta för honom. Vi kommer "öva" genom att åka inom Europa en vända tidigare under sensommaren.

Finns det någon med erfarenhet eller kunskap kring för- respektive nackdelar med Thais First i 747 respektive 380? Jag har letat efter den information bland annat här på forumet.

2. Impendill

Impendill Medlem

Jag reste med A380 och B747 i first i vintras. Vi fick den nya modellen på B747 med "stängda sviter". Jag föredrar A380 då den enligt mig känns luftigare, ljusare och trevligare.

Att resa med barn har jag ingen erfarenhet av tyvärr.

dkvk gillar detta.
  3. magost

magost Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Vi åkte Thai First med både 380 och "nya" 747 till/från Australien i Februari i år. Efter första benet med 380 blev 747 tyvärr en sämre upplevelse.
    Främst pga sämre avskildhet från bakre kabinen och galley, samt ljudnivå mm. First toaletten på 380 är en helt gigantisk, på 747 bara små toaletter.
    Visst är det trevligt för en flygnörd att prova 747 en gång, men ska vi jämföra väljer jag 380 var gång.

dkvk gillar detta.
  4. Alf

Alf Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag har inte åkt Thai 380 men väl Malaysia i F. Däremot har jag åkt Thai 747 i F med konfigurationen 9 stolar. Den gillade jag inte alls därför att man satt i det dom kallade suiter. Jag kallar det lådor och kände mej väldigt instängd i den. Jag vill ha den öppna kabinen och där tror jag 380 är bättre även med Thai.

Som upplysning kan jag nämna att Malysian inte tillät barn i deras F klass, men det skall inte vara något problem hos Thai.

dkvk gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!