Senaste nytt

First med Avios och 2-4-1 (UK)

Senator

Moderator
Besöka CCR och att flyga är ju vad vi vill göra, destinationen är mindre viktig men vi vill ju fortfarande kunna ha trevligt några dagar. Dubai och öriga arabvärlden undviker vi, men annars är vi nog öppna för det mesta.

Personligen skulle jag då satsa på JFK då du har CCR båda platser. Jag gillar JFK CCR bättre än London. Nackdelen är kort nattflyg hem.
 

johannesa

Medlem
Jag har precis använt min 2-4-1 för att boka London Heathrow - Mexico City i First för mig och min fru. Fanns väldigt gott om awardsplatser i september. 170 000 avios och ca £1 000 i skatter för två. F.ö. är British Airways app väldigt bra för att söka platser. Man kan söka på kabinklass, världsdel och månad och hittar väldigt snabbt vad som finns tillgängligt.
 

Homer

Medlem
Jag har precis använt min 2-4-1 för att boka London Heathrow - Mexico City i First för mig och min fru. Fanns väldigt gott om awardsplatser i september. 170 000 avios och ca £1 000 i skatter för två. F.ö. är British Airways app väldigt bra för att söka platser. Man kan söka på kabinklass, världsdel och månad och hittar väldigt snabbt vad som finns tillgängligt.

Mexico City får 787-9 från november, föga förvånande försämras platstillgången kraftigt.
 

trekker

Medlem
Personligen skulle jag då satsa på JFK då du har CCR båda platser. Jag gillar JFK CCR bättre än London. Nackdelen är kort nattflyg hem.
Som oskuld inom detta, vilka flygtider kan du rekommendera? I januari finns gott om platser och vi kommer flyga MAN-LHR-JFK. Till JFK ser hyfsat enkelt ut, men hem - skall man maxa CCR pa JFK och ta flyg sent (typ 23:00), eller tidigare och anlanda LHR tidig morgon? Hur lange orkar man CCR pa LHR efter en first fran JFK?
 

Senator

Moderator
Som oskuld inom detta, vilka flygtider kan du rekommendera? I januari finns gott om platser och vi kommer flyga MAN-LHR-JFK. Till JFK ser hyfsat enkelt ut, men hem - skall man maxa CCR pa JFK och ta flyg sent (typ 23:00), eller tidigare och anlanda LHR tidig morgon? Hur lange orkar man CCR pa LHR efter en first fran JFK?

Nu är jag fel person att fråga om att "maxa" lounger då jag undviker det numera på grund av tidsbrist :oops: Du såg själv vad min tid gick till när du var med i CCR.

Jag kan tycka att på utresan så vill man ha en lugn måltid och kanske en behandling i CCR på Terminal 5. Då går 3 timmar ganska snabbt. På JFK skulle jag göra samma sak. Jag kan tycka att avresa från JFK mellan 19.30 - 21.00 är bra med tanke på att hotellet måste lämnas med tur 14-15.00 om man får en sen check-out, och jag personligen blev totalt uttråkat efter 2 timmar på JFK CCR då jag mentalt ville hem. I London hade jag tajmat en måltid som frukost eller lunch, så kanske 90min.

Men alla är olika: jag hade också ställt frågan till medpassageraren vad hon vill ;)
 

Direktorn

Medlem
Kolla tillgång till Singapore. Det är en fin flygning med A380 och ett trevligt resmål. På vägen tillbaka finns en Concorde room bar som en mindre del av loungen på Changi (Har själv inte besökt den dock då mina avios bara räckte till business tillbaka då jag flög sträckan)
 
Toppen