First i olika flygplanstyper

Diskussion i 'British Airways, Executive Club' startad av Matsson, 24 Juli 2015.

1. Matsson

Matsson Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hej
    Reste nyligt LHR-SIN F med A380 resp 747. A380 bättre men totalupplevelsen överraskande bra i båda jfr.tidigare kommentarer på forumet. Nu till frågan:
    Svårt hitta retur nästa år SIN-LHR (3 pers) däremot möjligt från HKG som flygs med 777. Vad skiljer British Airways First i Boeing 777 från 380 resp 747. Har gott om American Airlines poäng, har någon lyckats boka 3 x F med Cathay Pacific LHR-HKG? Verkar omöjligt.
    Glad för svar och goda råd!

2. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag har iaf inte sett 3 platser till HKG på varken BAs 777 eller A380. På 380:n har jag bara sett enstaka platser (skulle själv ha två) och på 777:an finns det 2 vissa dagar.

Har inte sett två platser med Cathay Pacific på LHR-HKG, så att hitta 3 där är nog svårt tyvärr. Däremot verkar det finnas en del platser via MXP om man vill åka den vägen. Dock osäker på om det finns 3 på samma avgång.

Har tyvärr ingen input på hur British Airways F skiljer sig i 777 vs A380 - det kommer jag att ha efter nyår. Hitintills har jag bara testat British Airways F i 747-400.

Matsson gillar detta.
  3. Matsson

Matsson Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Finns gott om avgångar LHR-HKG 3 platser med British Airways enl. American Airlines awardsida och tel. Jag bokar väl dessa och få stå ut med längre/dyrare eco biljetter till Male.

4. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hur långt fram tittar du? Jag har kikat kring nyår, så det kan ha med min tidpunkt att göra.

5. Matsson

Matsson Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Juni 2016, hänger man på låset 330 dagar innan finns ofta 3 platser, i alla fall på utresa.både SIN och HKG, på American Airlines sidan.

6. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ja, det kan jag tänka mig. Då är det väl dessutom lite mindre högsässong för europeer att åka till Asien (vi gillar ju att åka dit på vintern) så det är nog helt naturligt att det finns mer platser då.

Matsson gillar detta.
  7. Matsson

Matsson Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Poängen räcker till 2 resor till. sen lär vi få börja KÖPA flygbiljetter, detta kommer att bli väldigt påfrestande....

8. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hur gör man det? :)

Peter Hagander, henrik l och Matsson gillar detta.
  9. Homer

Homer Medlem

Vart vill du egentligen åka, Male?
    Till Dehli och Kuala Lumpur blir det ju 787-9 med senaste generationen av F.

Platser till jul/nyår släppte de drösvis av i december förra året.

Matsson gillar detta.
  10. Matsson

Matsson Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    ingen aning, är helt ställd, finns det resebyrå????????

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!