Senaste nytt

First i olika flygplanstyper

Matsson

Medlem
Hej
Reste nyligt LHR-SIN F med A380 resp 747. A380 bättre men totalupplevelsen överraskande bra i båda jfr.tidigare kommentarer på forumet. Nu till frågan:
Svårt hitta retur nästa år SIN-LHR (3 pers) däremot möjligt från HKG som flygs med 777. Vad skiljer BA First i Boeing 777 från 380 resp 747. Har gott om AA poäng, har någon lyckats boka 3 x F med CX LHR-HKG? Verkar omöjligt.
Glad för svar och goda råd!
 

agehall

Medlem
Jag har iaf inte sett 3 platser till HKG på varken BAs 777 eller A380. På 380:n har jag bara sett enstaka platser (skulle själv ha två) och på 777:an finns det 2 vissa dagar.

Har inte sett två platser med CX på LHR-HKG, så att hitta 3 där är nog svårt tyvärr. Däremot verkar det finnas en del platser via MXP om man vill åka den vägen. Dock osäker på om det finns 3 på samma avgång.

Har tyvärr ingen input på hur BA F skiljer sig i 777 vs A380 - det kommer jag att ha efter nyår. Hitintills har jag bara testat BA F i 747-400.
 

Matsson

Medlem
Finns gott om avgångar LHR-HKG 3 platser med BA enl. AA awardsida och tel. Jag bokar väl dessa och få stå ut med längre/dyrare eco biljetter till Male.
 

Matsson

Medlem
Juni 2016, hänger man på låset 330 dagar innan finns ofta 3 platser, i alla fall på utresa.både SIN och HKG, på AA sidan.
 

agehall

Medlem
Ja, det kan jag tänka mig. Då är det väl dessutom lite mindre högsässong för europeer att åka till Asien (vi gillar ju att åka dit på vintern) så det är nog helt naturligt att det finns mer platser då.
 

Matsson

Medlem
Poängen räcker till 2 resor till. sen lär vi få börja KÖPA flygbiljetter, detta kommer att bli väldigt påfrestande....
 

Homer

Medlem
Vart vill du egentligen åka, Male?
Till Dehli och Kuala Lumpur blir det ju 787-9 med senaste generationen av F.

Platser till jul/nyår släppte de drösvis av i december förra året.
 
Toppen