Senaste nytt

First Hotels lämnar GHA

Jönsson

Medlem
Antar att alla medlemmar har fått denna information. Lite synd kan man tycka men samtidigt blir det skoj att se vad First kommer upp med för nytt lojalitetsprogram. Ett litt plus i kanten är väl att man kommande säsong behåller sin status på både GHA och First paralellt.

IMPORTANT INFORMATION ABOUT YOUR MEMBERSHIP!
First Hotels has been a member of the Global Hotel Alliance (GHA) since 2010. During this period, all our members have been part of the DISCOVERY loyalty program in addition to being First Members. As of 1 January 2018, First Hotels will no longer be part of GHA.

What this means to you as a First Member:
  • You retain your membership in both DISCOVERY and the First Member loyalty program, but they will be two separate memberships and programs.
  • Until we launch our new loyalty program, you will retain the same membership number and be awarded the same membership level as today (Gold, Platinum and Black).
  • You will continue to earn and redeem points, qualify for higher membership tiers, and enjoy First Member benefits at our hotels - just as before.
  • If you stay at other GHA-member hotel chains, you will continue to receive DISCOVERY member benefits according to your tier level. Plus, your room nights will be credited to your DISCOVERY profile and membership status.
  • Stays at a DISCOVERY hotel will not count towards your First Member account, only to your DISCOVERY membership, as well as stays at a First Hotel will not count towards your DISCOVERY membership.
  • From 1 January, you cannot use Local Experiences at First Hotels. However, they are available at all other hotel within the GHA as long as they are valid.
We are working on brand new and exciting First Member content to be launched in the spring of 2018. Further information about what changes you as a valued customer can look forward to will be made available soon – and we’re convinced you’ll be very satisfied!

Also, be sure to check if any of your bonus points expire on 31 December this year, so you can secure your reward stay now.
 

Hachans

Medlem
Jag har alltid tyckt att First varit en udda fågel i GHA. Alliansen har ju haft en hel hög med riktigt lyxhotell som kostat svinmycket.

Och så är det First. Som har väldigt varierande kvalitet med allt från gamla sunkiga gamla kontor (Norrköping, jag tittar på dig...) till fina ställen som i First Hotel G i Göteborg.
 

Pho

Medlem
Jag har alltid tyckt att First varit en udda fågel i GHA. Alliansen har ju haft en hel hög med riktigt lyxhotell som kostat svinmycket.

Och så är det First. Som har väldigt varierande kvalitet med allt från gamla sunkiga gamla kontor (Norrköping, jag tittar på dig...) till fina ställen som i First Hotel G i Göteborg.
Tja, Thon är väl också med i GHA och de har ju ungefär samma spridning som First när det kommer till kvalitet.
 

Hachans

Medlem
Jag fick just ett mail om uppgradering till black under hela 2018-2019. Det kan ju passa bra, och det enda som krävs är att man sover en enda natt på deras hotell.

Söker jag på deras hemsida så kommer First fortfarande upp för boende innan nyår. Då borde det räcka med en natt på First för att ramla upp tänker jag?
 

Erik M

Medlem
Fick samma, undrar samma. Är väl bara First som finns i Sverige och Köpenhamn. Man kanåka till Helsingfors men det känns lite extravagant för en mattress run.
 

Hachans

Medlem
Så fick det bli, ändrade från Clarion till First Mayfair i Köpenhamn. Fick kanonpris på rummet av någon anledning och bokade genom GHA. Så nu får vi se om det slår igenom.
 
Toppen