First eller Business class på British Airways

Diskussion i 'British Airways, Executive Club' startad av HerrFlyiboy, 1 Februari 2014.

1. HerrFlyiboy

HerrFlyiboy Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Vi planerar en trip till WDW/Orlando, FL från GOT-LGW/LHR-MCO mellan Aug 26 och Sep 3. Vi har hittat bra priser på British Airways för business R/T 32.000 SEK eller business ena vägen och first andra vägen för 43.000 SEK. Vilket är smartast om man vill göra det senare alternativet, First på outbound och business homebound eller tvärtom? Tacksam för råd.

HerrFlyiboy

ps...några specials sign ups för Avios?

2. Storsteffe

Storsteffe Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    First ut helt klart och se till att ha några timmar i CCR. Om det är värt 11k beror på ens egen situation, jag tycker inte det.

3. Jonas C

Jonas C Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    32000kr låter ändå rätt dyrt för att vara Business. Lufthansa körde nyligen en First kampanj till MCO för 26000kr t/r.

4. TheEagle

TheEagle Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Låter som ordinarie businesspris utan att ha kollat upp det närmare. Jag skulle avvakta med att boka! British Airways kommer säkert ha en ny businessclassrea som täcker aug-sep någon gång sent i vår. Borde kunna komma under 20.000 kr och har du riktigt tur kanske 12-14.000 kr.

1 person likes this.
  5. HerrFlyiboy

HerrFlyiboy Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hur nyligen. Vilken booking class ?

6. HerrFlyiboy

HerrFlyiboy Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Glömde att säga att priserna 32.000/43.000 SEK är för 2 pers, således 16.000 SEK resp 21.500 SEK per pers.

7. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Aningen viktig detalj... Då skulle jag säga att priset är rätt ok men jag skulle nog nöja mig med Club World och lägga pengarna på något annat. British Airways är inte dåliga i F, men de är inte fantastiska heller...

8. Jag skulle aldrig betala för Förstaklass på British Airways med pengar, men det hade jag (och har) gjort med Lufthansa och Swiss.

Fundera dock på vad som är bäst: flyga via JFK + extra segment till MCO eller byta mellan LHR och LGW. Personligen hade jag åkt via JFK. Inte alls sugen på ett byte i London med trafiken på M25an

9. doc

doc Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag har åkt ARN-LHR/LGW-MCO flera gånger och tycker det fungerar i regel bra med National Express-bussen mellan flygplatserna. Jag skulle inte flyga via JFK, då flygningarna blir mycket kortare och vill man sova på hemresan funkar det bättre om flygningen är något längre. Inte heller jag skulle betala för att åka First på en så kort resa. Spara pengarna istället och använd de Avios ni får till att uppgradera till First vid något annat tillfälle.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!