Senaste nytt

[First Class] Upp till 40% rabatt på SWISS första klass biljetter

Bonden

Medlem
Bokade härom dagen
ARN-FRA LH (kvällsflygning så det blir en trevlig övernattning i FRA och inchecking i FCT på morgonen efter)
FRA-SFO LH i F med A380
SFO-ZRH SWiSS i F
ZRH-ARN SWISS

April 2014. Pris 30.883 kr inkl. skatter.


Om man bokar samma resa i Businessclass så kostar det 24534:- (som dessutom är bokningsklass P)..
När du flyger F med LH-gruppen så kreditera dem Miles&More, det är 3ggr + Bonus. En resa till SFO blir strax över 40k miles!
 

ELO

Medlem
Så har man bokat CPH-SFO t o r i first class (bokn klass A) för 30 500 SEK t o r. Ca 20 000 kr lägre än normalt och lika många miles till Senator kortet:)
 

A380*G

Medlem
Så har man bokat CPH-SFO t o r i first class (bokn klass A) för 30 500 SEK t o r. Ca 20 000 kr lägre än normalt och lika många miles till Senator kortet:)

Åker du via ZRH med LX får du 37780 miles som SEN. Ännu mer om du routar med fler stopp i Europa med LX/LH.
 

ELO

Medlem
Hej nej det är bättre än så det blir enligt Miles & More milage calculator i J/A klass: 42 870 som senator inkl. senator bonus för t o r.

MilageSFO.jpg
 

Jakob K

Medlem
Då har även jag bokat upp en liten trip enligt ovan recept.

ARN-ZRH-SFO i First med LX till våren.

Fördelar är väl priset och milesen.
Nackdelar är väl att det är gamla "sunk-first" på LX A343...

Jag skulle vilja ha lite tips på hur man enklast ska röra sig nere på Kloten, från arrival gate till departure gate för att maxa first-upplevelsen.

mvh
 

Senator

Moderator
Då har även jag bokat upp en liten trip enligt ovan recept.

ARN-ZRH-SFO i First med LX till våren.

Fördelar är väl priset och milesen.
Nackdelar är väl att det är gamla "sunk-first" på LX A343...

Jag skulle vilja ha lite tips på hur man enklast ska röra sig nere på Kloten, från arrival gate till departure gate för att maxa first-upplevelsen.

mvh
Om du kan ändra hade jag åkt ARN-ZRH-JFK-SFO och testat nya LX F på A330-300 samt nya UA Premium Service (P.S) Tyvärr finns det dock ingen "A" klass längre på dessa, så denna sträcka blir bara 200% till M&M. Åker man via EWR eller ORD, blir det inte P.S, men bättre intjäning till M&M.

Swiss FCL i ZRH är nice, men når inte helt upp till FCT. Du kommer köras till E-gates, men inte till planet. När du landar från ARN går du troligtvis max 250-350m till FCL, upp trappan till receptionen och anmälda din ankomst. Bra dryck och mat, men det är väl inte så lång transit mellan 09:45 flighten från ARN till avresa till SFO om du inte kommer kvällen innan?

På dagresan är A340-300 F helt ok, med samma service koncept (som var helgrymt senast, och överlägsen modern LH). En bra tupplur ingår även i denna stol som blir en hyfsat säng.
 
Toppen