Senaste nytt

First Class Stockholm - Washington DC

Svenska73

Medlem
Jag har flugit den rutten i First på United och det var en härlig upplevelse. Grymt god Sushi i Uniteds First lounge på Dulles, hoppas den fortfarande serveras! Jag skulle inte oroa mig för att flyga på 9/11, säkerheten är nog extra grym. Trevlig resa.
 

henrik l

Medlem
Det går inte att boka Singapore Airlines Suite(First class) på Airbus A380 med SAS EuroBonus poäng.
SQ F award på A380 är tillgänglig endast för medlemmar av Singapore Airlines KrisFlyer eller Lufthansa Miles&More.

Någon som vet hur lätt/svårt det är att komma F med LH eller SQ-suites i Miles and More? Är det flexibilitet på kort sikt, eller ut i god tid som gäller? Har en del "hotellpoäng" som skulle kunna komma till användning i framtiden.
 

Dr. Miles

Expert
Någon som vet hur lätt/svårt det är att komma F med LH eller SQ-suites i Miles and More? Är det flexibilitet på kort sikt, eller ut i god tid som gäller? Har en del "hotellpoäng" som skulle kunna komma till användning i framtiden.

Jag vet inte hur mycket miles som krävs hos Lufthansa Miles&More, men hos Singapore Airlines KrisFlyer behöver man nästan astronomisk miles. :eek:

Singapore Airlines Suite(First class på Airbus A380) award

Singapore-London
T/R: 2.000.000 miles
Enkelresa: 1.000.000 miles​

Singapore-Sydney
T/R: 1.100.000 miles
Enkelresa: 550.000 miles​
 

henrik l

Medlem
Jag vet inte hur mycket miles som krävs hos Lufthansa Miles&More, men hos Singapore Airlines KrisFlyer behöver man nästan astronomisk miles. :eek:

Singapore Airlines Suite(First class på Airbus A380) award

Singapore-London
T/R: 2.000.000 miles
Enkelresa: 1.000.000 miles​

Singapore-Sydney
T/R: 1.100.000 miles
Enkelresa: 550.000 miles​

Ohh, dra åt :mad: Det var saftigt. Har för mig att det ligger runt 200 000 med LH. Då verkar en IATA-biljett CMB-HKG vara mer uppnåerlig för att komma åt suites på sträckan SIN-HKG.
 

Pushback

Medlem
Stämmer! På 747 ligger F endast på övre däck vilket ju har lägre i tak än nere i fronten på 333/346! Sängarna finns bara på 747 (en speciallösning som kom till när LH minskade från 16 till 8 stolar!
 

Magino

Medlem
Stämmer! På 747 ligger F endast på övre däck vilket ju har lägre i tak än nere i fronten på 333/346! Sängarna finns bara på 747 (en speciallösning som kom till när LH minskade från 16 till 8 stolar!

Ett litet tillägg här. F finns på övre däck på 747-400, på 747-8 är F i nosen där nere.
 

rob74

Medlem
Wohaa! Det där med SQ Suites var nog det värsta jag sett i miles-väg hittills för att ta ut en award...
Som om att man skulle åka rymdraket... :rolleyes:
 
Toppen