Senaste nytt

First Class Stockholm - Washington DC

jumbooze

Medlem
det är under 24t, då är det inte stopover

Innebär det att man kan
CPH - MUC Kvällsflyg Frukost i FCL MUC
MUC - FRA Morgonflyg Lunch på FCT FRA
FRA - IAD Dagflyg
Sova i IAD
IAD - SAN Morgonflyg

Förutsatt att man håller sig under 24t-gränsen på alla stop, för det är väl max 4 segment (8 tur och retur)
 

Bonden

Medlem
Tyvärr inte hämtat då du reser med SAS och inte LH

Faktum är att första gången på FCT blev jag och min kollega hämtade. Andra gången blev vi inte det så jag skrev ett litet trevligt mail och berätta att vi blev besvikna på inte få en full firstclass upplevelse.
M&M svarade och bad om ursäkt och satt in 8000 bonus miles som kompensation, vilket är extremt bra om de bara hämtar från LH-gruppens flyg :eek: (Vilket jag inte visste när jag skicka mailet)
 

Mark

Medlem
Är förresten cigarrerna i FCT cigarrlounge "gratis"? Har de bra utbud? Eller ska man ta med från sin egen humidor? Viktiga frågor från en seriös cigarr kille :)
 

Mark

Medlem
Vad är det för service som gäller på IAD när man reser ut med LH first class? Vilken lounge är det som gäller?
 

jumbooze

Medlem
Lufthansa Senator Lounge
Airport Washington - Dulles International, DC
Location Midfield Terminal, Concourse B, near the Lufthansa departure gates B49 - B51
Opening hours 8:00 am - 9:30 pm
Lounge features

Non smoking lounge
Restrooms
Showers
Office units
Wireless network
TV
Local magazines and newspapers
International magazines and newspapers
German magazines and newspapers

Sen om det finns någon som är bättre låter jag vara osagt.
Jag hittade denna här:
http://www.lufthansa.com/se/en/At-the-airport-overview
 

Pushback

Medlem
Jag har under våren åkt med LH F i 330 (gamla blå F), 340 (nya F) och 747 (nya F på övervåningen med sep säng intill). Mitt antagande är att 748 har precis samma hårdvara som nya F i 340! Då är det den bästa i min åsikt.

Den separata sängen på 747 är förvisso en härligt lyxig detalj men en större och enormt bekväm fåtölj slår detta, tycker jag. De nya First stolarna är enormt härliga. Påminner om LX i 330 men bättre. Bifogar en bild som teaser...

Sen MÅSTE du pallra dig bort till FCT och inte nöja dig med FCL. FCT är en enskild upplevelse första gången, ifall Du inte redan varit där. Visst, design och utbud är snarlik FCL men detta är ändå något annat... ROligt att sno med dig några Rubber Duckies med "First Class Terminal" på. Troligtvis har de även Risotto med färskriven tryffel på deras a la carte meny - vilken är väldigt bra.

Du har en fantastisk upplevelse framför dig. Kul att Du kunde byta till LH på utresan. Intressant att se om du får limo pick up i MUC på återresan med tanke på att det är en hyggligt kort connection (normalt hämtar de endast om Du har connection med LH/LX samt att Din flight är apron positioned..) men man vet aldrig.

bild.JPG
 

Pushback

Medlem
Jag kan inte hålla mig - passar på att skicka med några fler bilder på FCT när jag ändå är i farten... Inkluderar även 1 bild från F på 747an (med sängarna).



6.jpg 5.jpg 4.jpg 3.jpg 2.jpg 1.jpg .
 
Last edited:
Toppen