Senaste nytt

First Class Stockholm - Washington DC

Senator

Moderator
Hur många timmar ska man planera in på FCT om man ska flyga med LH F?
Så många som möjligt om man vill maxa upplevelsen av en First lounge eller i detta fallet Terminal?

Det beror på hur ofta du vill käka, hur mycket skumpa du klarar, hur ofta du vill bada, och hur många whiskeysorter du vill testa :cool:
 

Mark

Medlem
NI ÄR FANTASTISKA! Tack för alla blixtsnabba svar och vänliga och goda råd!: )
Jag har efter mycket brottandes med en dansk medarbetare på EB-medlemsservice lyckats boka om UA-flighten till LH418 istället! :)

@Jumbooze: Tack för länktipset! Utan det hade jag inte vunnit brottningsmatchen! :)

Ang maximeringen: Hinner tyvärr inte åka ner redan ikväll - för mig var det snabbt nog att komma iväg redan 07:35 imorgon...
Hur funkar det när man ankommer som jag gör med SAS-kärra, blir man hämtad vid flighten då, eller måste man använda apostlahästarna?
 

jumbooze

Medlem
Hur mycket kostade ombokningen? 15 euro?

Gjorde EB detta utan att modifiera hemresan? Dvs är det samma PNR du reser på.

Blev det mera skatter eller avgifter?

Försöker själv att klämma in en F på LH under de kommande månaderna därav alla frågor... :D
 

Magino

Medlem
Jodå, jag har blivit hämtad vid gate med el-bil flera gånger i både BKK, SHA, PVG, CAN etc

Ja jo men LH erbjuder inte denna service på FRA eller MUC av min vetskap. Om du reser vidare i F eller HON och på en LH resa som stannar ute på platan blir du oftast upphämtad av en bil istället för att ta bussen in med resten av flyget.
 

Mark

Medlem
Hur mycket kostade ombokningen? 15 euro?
Jag har inte fått det nya kvittot ännu, men mycket möjligt att det tillkom någon kostnad. Fast kvinnan jag talade med sa ingenting om det. Kan det vara så att det inte kostar någonting att boka om inom 24h som med deras vanliga biljetter?

Gjorde EB detta utan att modifiera hemresan? Dvs är det samma PNR du reser på.
Jag vet att hon fick cancelera hela den första bokningen ock göra om allting, så troligen är det ett nytt PNR. Jag har inte fått de nya dokumenten ännu, så jag vet inte...

Blev det mera skatter eller avgifter?
Jo, jag är ganska säker på att skatterna blev lite dyrare med LH än UA.
 

Mark

Medlem
Men tala om helt sjukt: Nu visar det sig att en av våra gamla barnflickor som numera jobbar på LH kommer att jobba ombord på just LH 418 imorgon!! Vad är oddsen?!! Galet! Om man inte är religös innan är det väl dags att bli det nu... :)
 
Toppen