[First class] Seoul-Jakarta T/R, Garuda, Air France, Singapore Airlines, 30.000 SEK inkl. skatter

Diskussion i 'Deals från Dr. Miles' startad av Dr. Miles, 2 November 2014.

1. Detta är egentligen ingen deal utan en vanlig IATA normal fare i First class men om man använder på ett rätt sätt, kan man flyga med intressanta flygbolag.

[First class] Seoul-Jakarta T/R, Garuda, Air France, Singapore Airlines, 30.000 SEK inkl. skatter

SEL-CGK T/R
    Flygbolag: Alla flygbolag som är med IATA
    Kabinklass: First
    Bokningsklass: F
    Fare basis: FRT
    Pris: 3.296.000 KRW + skatter, ca 22.700 SEK exkl. skatter och MPM tillägg
    Min/Max stay: -- / 12 månader
    Förköpskrav: --
    Boka senast: --
    Gäller för utresa: Året runt
    Stopover: Obegränsad stopover är tillåten men HIP Check gäller
    HIP Check: Ja
    Byte: Obegränsat byte är tillåtet
    MPM: 3.937 miles
    Barnrabatt: Nej
    Återbetalning: Ja, gratis
    Ändring: Ja, gratis
    Routing: t ex Seoul-(YY)-Tokyo-(GA)-Jakarta-(AF)-Singapore-(SQ)-Tokyo-(YY)-Seoul

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Air France Boeing La Première
    Exklusivt: Ett första testa av Air France nya första klass La Première - A designer suite - BusinessClass.se

Seoul-Jakarta IATA normal fare i First class
    Fare basis FRT: 3.296.000 KRW (ca 22.700 SEK)
    MPM: 3.937 miles

Beräkning:

Seoul-(YY)-Tokyo-(GA)-Jakarta: MPM+15% = 3.296.000 KRW / 2 x 115% = 1.895.200 KRW

Jakarta-(AF)-Singapore-(SQ)-Tokyo-(YY)-Seoul: MPM+20% = 3.296.000 KRW / 2 x 120% = 1.977.600 KRW

1.895.200 KRW + 1.977.600 KRW + skatter ca 415.000 KRW = ca 4.287.800 KRW inkl. skatter (ca 29.600 SEK)​

Med ca 30.000 SEK kan man flyga:
    • Garuda Indonesia Boeing 777-300ER First class: 7 timmar 55 minuter
    • Air France Boeing 777-300ER La Première: 1 timme 50 minuter
    • Singapore Airlines A380 Suite: 6 timmar 45 minuter

Korean Air är numera enda flygbolag som har First class på Seoul-Tokyo v.v. men de har inte bokningsklass F på flygningar mellan Seoul-Tokyo v.v. (de har P & A som First class) därför går det inte att flyga i First class på denna rutt med IATA First class normal fare.

Jag har inte lyckats att prissätta denna routing med ITA Matrix men i teori ska det gå att boka eftersom de tre flygbolagen har F klass.

Gus, Elberto, Ebg och 10 andra gillar detta.
  2. jumbooze

jumbooze Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Är det någon som lyckats prissätta med AF259 eller AF 254 med på en biljett?

Jag har försökt mig på en enkel Seoul-(YY)-Shanghai-(Cathay Pacific F)-Hong Kong-(EK F)-Bangkok-(TG C/D)-Jakarta-(AF F)-(Singapore)
    MPM är lite under +25% så det är OK, men att få AF F att lira med någon annan verkar vara omöjligt.

Skulle kunna tänka mig denna som en positionerings resa till SIN.

3. Jag har inte kunnat prissätta den själv men som sagt det ska gå.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!