First class på Etihad, någon som upplevt liknande?

Diskussion i 'Övriga flygbolag' startad av DamonA, 18 Juli 2013.

1. DamonA

DamonA Medlem

Satt och kollade lite YouTube videos och hittade detta reportage/omdöme av ett brasilianskt travel magazine om Etihads first class. Har någon upplevt detta personligen eller är det bara specialfixat för honom som journalist?

Ser ganska fantastiskt ut..

3 personer gillar detta.
  2. freno

freno Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Inte upplevt men står på min lista, har för mig vissa business biljetter har rätt till egen bil med.

3. Andreas Eriksson

Andreas Eriksson Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Welcome to the world of First Class..

4. Ser väl ut som nyare First Class gör. Det är grymt att sova i egen svit :)

5. Säg efter mig. Jag skall köpa mer miles från US Airways Dividend Miles.

(US Airways Dividend Miles => American Airlines AAdvantage miles => bonusresa på Etihad Airways i First class)

3 personer gillar detta.
  6. kristofergustafsson

kristofergustafsson Medlem

Land:
    Sverige Sverige
  7. henrik l

henrik l Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ingår i planerna att boka en Mellanöstern/Indisk sub-kontinent till Europa med Etihad F för American Airlines-poäng, sommaren 2014. Hoppas kunna rapporterna en lyckad bokning av bonusresa i mitten av augusti:cool:

1 person likes this.
  8. henrik l

henrik l Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Skulle inte förvåna mig om vi varje vecka har någon BC.se medlem som är ute och flyger first och upplever varianter av det som visas på filmen:D

9. JohanE

JohanE Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Min svåger brukar flyga i First på Etihad och han är överlycklig varje gång han boardat och de meddelar en försening.

"- Det är så bra att man inte vill gå av."

Han berättade att han var själv i första klass en gång med fyra stycken flygvärdinnor som servade honom. Efter det är det lite svårt att flyga ekonomiklass igen.

Enda nackdelen är dock när han försöker argumentera om att han är utarbetad efter en hård jobbresa. Det är ingen som riktigt tror honom längre. Det beror på att han också berättat om den 30-åriga konjaken och dylika saker.

2 personer gillar detta.
  10. Alf

Alf Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ja det skulle vara en upplevelse. Använder man American Airlines poäng kostar det bara 80 000 poäng tor till Maldiverna. Har försökt boka i F men inte lyckats med platser, C däremot har varit tillgängligt. Skall försöka igen när mina US Airways poäng har överförts till American Airlines när det nu blir.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!