[First class] Frankfurt-Santiago de Chile T/R, American Airlines, 2.385 EUR inkl. skatter

Diskussion i 'Deals från Dr. Miles' startad av Dr. Miles, 18 Augusti 2015.

1. Great thanks to Marlino@FlyerTalk.
    AA: FRA-SCL First Class €2382 - FlyerTalk Forums

Det är en V klass upgrade fare (Fare basis: VLE0A6R5/C981) som av någon anledning uppgraderar till P klass (First class).

[First class] Frankfurt-Santiago de Chile T/R, American Airlines, 2.385 EUR inkl. skatter.

FRA-SCL T/R
    Flygbolag: American Airlines
    Kabinklass: First class
    Bokningsklass: P (upgrade fare)
    Fare basis: VLE0A6R5/C981
    Pris: 1.425 EUR + sktatter, totalt från ca 2.385 EUR (ca 22.500 SEK) inkl. skatter
    Förköpskrav: 10 dagar
    Min/Max stay: 3 dagar eller stanna natten mellan lördag och söndag / 12 månader
    Köpa senast: --
    Gäller för utresa:
    • mellan 2015-AUG-16 och 2015-NOV-30
    • mellan 2016-JAN-01 och 2016-JUN-30
    Stopover: upp till 2 stopover är tillåtna, varav
    • En fri i Europa / kontinental USA
    • Ytterligare en stopover i Europa / kontinental USA mot 75 EUR
    HIP Check: Ja
    Byte: upp till 6 byte är tillåtna per riktning, varav
    • upp till 3 byte i Europa per riktnig
    • upp till 3 byte i Nordamerika / Sydamerika per riktnig
    MPM: 9.039 miles
    Barnrabatt: Nej
    Återbetalning: Ja, mot 180 EUR
    Ändring: Ja, mot 180 EUR per gång
    Routing: t ex Frankfurt-(American Airlines)-Dallas-(American Airlines)-Santiago

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Det går att söka på Google Flights men inte på ITA Matrix.
    Google Flights

Bokningsbar på American Airlines tysk webbsida.
    Screenshot20150818_01.png

Ping @agehall, @Tommy, @IPC_Mataveri.

Smuffe, Henrik_B, jumbooze och 2 andra gillar detta.
  2. Intressant, går den att kombinera i en multiroute TILL Buenos Aires och HEM från Santiago?

3. Jonas C

Jonas C Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Kan man flyga British Airways eller är detta inte on JV fare?

4. Priset (First class upgrade) verkar inte finnas till Buenos Aires. Vill du åka till Buenos Aires, är det bäst att köpa en tur&retur från Santiago.

Det är inte JV fare, det är en American Airlines uppgrade fare. (oneworld JV har inte gemensam upgrade fare).
    Däremot bör man kunna flyga British Airways flygning så länge den bokas som American Airlines flightnummer OCH i P klass.

Cristoffer Cedergren gillar detta.
  5. En liten "varning" att om routing är enbart via DFW så är det gamla B777-200 utan nya First. Vidare försvinner dessa över tid... Vad jag kan se så flyger American Airlines även från MIA till SCL med dessa B777-200..

Bästa rutten (om den funkar med MPM) är FRA-LHR-JFK (med AAs B77W)-MIA/DFW-SCL

6. Såg det när jag försökte hitta mer info om American Airlines:s First på deras webbsida. Går det att ens att jämföra med tex Lufthansas First?
    Priset är ju på Business class-nivå så man ska ju inte klaga.

7. Nu har inte jag åkt med American Airlines First, så min feedback baseras på lärdom från andra. Men det är inte i närheten på något sätt varken på marken eller i luften.

8. Tommy

Tommy Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Americans hårdvara i nya F är mycket trevlig och om man är två så kan man vrida stolarna (mitten sätena) mot varandra när man ska äta och slipper "tränga" in sig i ena suiten. Maten är bra och man kan förboka det man vill äta Glassen är suverän.
    personalen är Amerikansk altså ganska relaxed ingenting åt Cathay Pacific,Lufthansa. Prority fungerar alltid på American Airlines. First bordar först sen Business-Emerald mm.

Henrik_B, Christian R och Dr. Miles gillar detta.
  9. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Nej. Det är enorm skillnad. Även om det inte är helt kasst så är nog inga av de amerikanska bolagen i klass med de europeiska och asiatiska bolagen.

10. Jag tycker den nya hårdvaran på B77W ser bra ut. Tyvärr, är det B777-200 som används på FRA-DFW och DFW/MIA-SCL. Dessa har INTE denna hårdvara och det finns (till min vetskap) inga planer att uppgradera då dessa B777-200 skall byggas om till två klass med denna konfiguration:
    777-200 Retrofit | Planes | Boeing | American Airlines

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!