Senaste nytt

First class biljett till Auckland T/R i januari

Jag tror inte du hittar särskilt många första klass biljetter Sverige-Nya Zeeland för under 40.000 kr, det här är väl en promo i samband med nya linjen från Stockholm?

Alternativet i så fall är att dela upp resan i två bokningar, t.ex. business class till Asien och första klass andra sträckan Asien-Nya Zeeland.

Alternativet är väl att boka Turkish i business till BKK och flyga vidare med Thai first därifrån via SYD? Jo måste va en promo med tanke på vilken route man kunde få. Totalt 8 flygningar i first för 40 700SEK ..

se nedan

First resa.png



Fanns det inte en Singapore Airlines / SWISS deal nyligen, där man kunde flyga till Australien/NZ för drygt 26000 i D-klass? Det känns nog mer värt än att köpa US Airways poäng då man även tjänar poäng på resan.

Det stämmer men de va i Business class om jag inte minns fel?
 
Den var i Business. Men det är ju Singapore Airlines ;)

Iof men 14 000 till för F med Emirates är de värt? Jag är riktigt sugen på att boka det! Blir ju nästan 3 dygn flygtid T/R :)


Helt random fråga så här i efterhand... Tillhör Emirates någon allians?
 
Last edited:

Palazzi

Medlem
Iof men 14 000 till för F med Emirates är de värt? Jag är riktigt sugen på att boka det! Blir ju nästan 3 dygn flygtid T/R :)


Helt random fråga så här i efterhand... Tillhör Emirates någon allians?

Väldigt svårt val tycker jag. Emirates F är fantastiskt, men de saknar ju allianstillhörighet. Dåliga samarbeten med andra bolag är det också, så blir svårt att få rimlig intjäning till annat FFP.

F är för mig en kabinklass man upplever när man betalar med poäng/miles, men alla resonerar ju inte lika :). Jag är inte jätteintresserad av flyget i sig, så för mig hade det känts orimligt att ta 14.000kr av semesterkassan.

Med Lifmiles kan man t.e.x resa till DXB T/R i F för ca 10.000kr (efter höjning) om man bara vill uppleva det en gång.

Svårt att se att du skulle bli missnöjd med Singapore Airlines + SWISS i C , och du kvitterar ut rejält med miles.

Jag vill inte styra ditt val..... Har du 40.000kr över, och tycker det är ett skäligt, så ska du givetvis slå till! För en så lång resa i F är det troligen bargain of the century :)

Behöver jag säga att jag förväntar mig ett reportage!?;)
 
Väldigt svårt val tycker jag. Emirates F är fantastiskt, men de saknar ju allianstillhörighet. Dåliga samarbeten med andra bolag är det också, så blir svårt att få rimlig intjäning till annat FFP.

F är för mig en kabinklass man upplever när man betalar med poäng/miles, men alla resonerar ju inte lika :). Jag är inte jätteintresserad av flyget i sig, så för mig hade det känts orimligt att ta 14.000kr av semesterkassan.

Med Lifmiles kan man t.e.x resa till DXB T/R i F för ca 10.000kr (efter höjning) om man bara vill uppleva det en gång.

Svårt att se att du skulle bli missnöjd med Singapore Airlines + SWISS i C , och du kvitterar ut rejält med miles.

Jag vill inte styra ditt val..... Har du 40.000kr över, och tycker det är ett skäligt, så ska du givetvis slå till! För en så lång resa i F är det troligen bargain of the century :)

Behöver jag säga att jag förväntar mig ett reportage!?;)

Jag ska suga på karamelen tills imorgon så får vi se. Jag kände spontant som du säger att man får mycket för dom pengarna samtidigt så är de lite emot mitt tänk att tjäna miles varpå jag lite tvekar. Men i slutändan hamnar jag säker på Emirates...

Och självklart ska du få ett repotage ;)
 

ACervin

Medlem
Emirates Skywards heter deras frequent flyer program. Inte lika bra som att få in poäng till en Allians, men har vissa fördelar som inga blackouts, rimliga bränsletilläggs avgifter. Desutom så har Emirates ett väligt stort linjenät så det finns många destinationer att väjla på. Emirates har istället bilaterala avtal med bla Qantas, JAL, TAP, SAA vars nät också går att utnyttja och du kan också lägga poängen där. Men det ger i regel lite mindre utdelning.
priset på drygt 40 000 i F verkar vara rena fyndet. Go for it!
 
Last edited:

Yekermo

Medlem
Om du nu ska välja att boka med USDM, tänk då också på att kontot måste vara aktivt 12 dagar innan det går att köpa miles till det. Så, tiden är knapp för att hinna med Juli-kampanjen.
 
Om du nu ska välja att boka med USDM, tänk då också på att kontot måste vara aktivt 12 dagar innan det går att köpa miles till det. Så, tiden är knapp för att hinna med Juli-kampanjen.

A jag har sett de, men valet föll tillslut på Emirates ändå. Upptäckte med hjälp av en annan medlem att man faktiskt blir Gold member på deras Skyward efter den här resan. Har nog två resor till planerade med dom som inte lär gå i F så då kan guldkortet va bra att ha :)
 
Toppen