Senaste nytt

First class biljett till Auckland T/R i januari

Men då gäller det att köpa USDM innan kampanjen förvinner den 31 juli? Björnström du sa att de kan bli svårt att köpa 150 000 poäng, har dom en övre gräns?
 
Men då gäller det att köpa USDM innan kampanjen förvinner den 31 juli? Björnström du sa att de kan bli svårt att köpa 150 000 poäng, har dom en övre gräns?
Om du har fått erbjudandet att köpa med 100% bonus under juli bör du passa på, även om det utifrån historisk erfarenhet finns en viss chans att det kommer fler kampanjer under hösten.

Det står i villkoren att man maximalt kan ta emot 50,000 (dvs köpa totalt 100,000 miles för halva priset) per kampanj, men jag gissar att precis som mycket annat när det handlar om IT och flygbolag kanske det inte kontrolleras tillräckligt noga för att man inte ska kunna fuska. YMMV.
 

Jacob

Medlem
Det finns väl inga andra bolag som flyger First till Auckland till att börja med :)
Korean Air, Singapore Airlines och China Southern har alla första klass till Auckland också, utöver Emirates som flyger via Brisbane, Sydney eller Melbourne.

Både Korean Air och Singapore Airlines har sina nyaste första klass stolar på Boeing 777 till Auckland.

Tidigare hade det också gått att flyga Air Tahiti Nui i första klass Paris-Los Angeles-Papeete-Auckland men nu tror jag de plockat bort första klass ombord.
 
Men Jacob du som har rest en del, vad rekommenderar du att jag väljer för route och med vilket flygbolag? Eftersom att de enligt vilkoren inte går att köpa 150 000 USDM så kan Thai va svårt att lyckas med...

Jag har hittat ARN-DXB-KUL-MEL-AKL-BNE-SIN-DXB-ARN för 40 800SEK med Emirates B777 samt A380 sista leget från Australien till NZ ... Men billigare skulle ju självklart uppskattas och även om de finns bättre upplevelse så kan jag betala mer.
 
Last edited:

Alf

Medlem
Men Jacob du som har rest en del, vad rekommenderar du att jag väljer för route och med vilket flygbolag? Eftersom att de enligt vilkoren inte går att köpa 150 000 USDM så kan Thai va svårt att lyckas med...

Jag har hittat ARN-DXB-KUL-MEL-AKL-BNE-SIN-DXB-ARN för 40 800SEK med Emirates B777 samt A380 sista leget från Australien till NZ ... Men billigare skulle ju självklart uppskattas och även om de finns bättre upplevelse så kan jag betala mer.

Du kan köpa 150 000 miles om du köper 100 000 på ditt eget konto och sedan öppnar ett konto för din hustru, sambo eller annan vän och på det kontot kan du köpa ytterligare 100 000 miles som Gift till ditt konto. Jag köpte således totalt 200 000 miles i senaste kampanjen, varav 100000 via hustruns konto som Gift till mitt konto. Tyvärr har jag inte fått något erbjudande för ytterligare miles i pågående kampanj.
 
Du kan köpa 150 000 miles om du köper 100 000 på ditt eget konto och sedan öppnar ett konto för din hustru, sambo eller annan vän och på det kontot kan du köpa ytterligare 100 000 miles som Gift till ditt konto. Jag köpte således totalt 200 000 miles i senaste kampanjen, varav 100000 via hustruns konto som Gift till mitt konto. Tyvärr har jag inte fått något erbjudande för ytterligare miles i pågående kampanj.

Känns som att jag måste göra detta ganska snart med andra ord! Om inget annat dyker upp.

Kan ju vänta månaden ut innan jag gör köpet o leta lite till som sagt ;)
 

Jacob

Medlem
Men Jacob du som har rest en del, vad rekommenderar du att jag väljer för route och med vilket flygbolag?
Jag tror inte du hittar särskilt många första klass biljetter Sverige-Nya Zeeland för under 40.000 kr, det här är väl en promo i samband med nya linjen från Stockholm?

Alternativet i så fall är att dela upp resan i två bokningar, t.ex. business class till Asien och första klass andra sträckan Asien-Nya Zeeland.
 

Jonas C

Medlem
Fanns det inte en Singapore Airlines / SWISS deal nyligen, där man kunde flyga till Australien/NZ för drygt 26000 i D-klass? Det känns nog mer värt än att köpa US Airways poäng då man även tjänar poäng på resan.
 
Toppen