Senaste nytt

First class biljett till Auckland T/R i januari

Så du menar alltså att ARN-FRA-NRT-BKK-SYD för 150 000 USDM poäng T/R ? Eller är de enkelresa?
Hur mycket kan det diffa i poängpris..?

Det är t/r och det är 150.000 poäng:
http://www.usairways.com/pv_obj_cac...A81E67BE10000/filename/partnerawardtravel.pdf

Korean Air har First hela vägen från Europa till Auckland via Seoul.

eller China Southern (CZ) via Guangzhou (CAN).

Ok - men du kan inte flyga dessa bolag med USDM.
 

Palazzi

Medlem
Vad flyger Cathay för plan ner till Auckland?

Update: Ser att det numera är codeshare med NZ...
 
Last edited:

Palazzi

Medlem
Jag tycker du ska lägga lite tid på att hitta olika routings genom att använda: AwardTravelr - Searching across all possibilities to make your frequent flyer miles work for you

Du behöver dels hitta rutter som har First och du behöver hitta tillgänglighet på dessa rutter.
Jag har bokat ARN-FRA-NRT-BKK-SYD med NH (ANA) F till Tokyo och sedan Thai resten av vägen.

Singapore Airlines flyger också till SYD i First men där finns inga lediga stolar med USDM.

Thai flyger First till många destinationer i Europa:
London • Frankfurt • Munich • Paris • Zurich • Madrid • Rome • Milan • Brussels

Air New Zealand flyger SYD-AKL flera gånger om dagen.

Ps. Nästa problem blir att köpa 150.000 USDM poäng men det finns andra trådar som handlar om det :)

Jag hittar F även till AKL med Singapore Airlines... :confused: Tillgängligheten är dock obefintlig, oavsett...:(

Update: Ser nu att du inte nödvändigtvis syftade på att F inte finns till AKL utan att den, likt ANA, finns till SYD :)
 
Last edited:

charlesswe

Medlem
Skulle själv boka med USDM nere till SYD och sen till AKL med EK via QF poäng alt. SPG transfer till JAL (För F). Annars har de vettiga priser i C på den sträckan.
 
Det gäller väl att välja rätt route också för att få rätt flygplan också ;) Finns det undantag när de gäller resa med USDM som tex på A380 eller så?

Vill ju inte hamna i en gammal F kabin på Thai, eller vilka jag nu åker med
 
Last edited:
Inga undantag för A380, det är bara Singapore Airlines som gör så. Du kan flyga Thai A380. På sträckan BKK-SYD är det gamla 747 som gäller tills vidare men ryktet säger att den ska ändras till A380.

Om du inte flugit First tidigare kommer även gamla 747 First vara fantastiskt bra, jag trivdes fint iallafall på plats 1A.
 

Simon

Medlem
18 000:- för 150 000 poäng, är det räknat med dubbelbonus eller liknande, eller är det ordinarie pris?

EDIT: Internet gav mig svaret, hör och häpna.
 
Last edited:

flying

Medlem
Jag har bokat ARN-FRA-NRT-BKK-SYD med NH (ANA) F till Tokyo och sedan Thai resten av vägen.

Ps. Nästa problem blir att köpa 150.000 USDM poäng men det finns andra trådar som handlar om det :)

Håller helt med Herr Björnstöm att det är den routing du ska gå efter om du ska boka med USDM.

Jag vet inte men jag har hört att Thai 747 till SYD kör med den nya F konfigurationen. Fast som många på detta forum är inne på så är Thai världsmästare på Equipment change.

Hej hej

Tänkte höra mig för om de finns något vettigt och billigare sätt att optimera en resa i First till Auckland i Januari 2014. Är jag ute för tidigt för detta och bör vänta? Emirates kostar 40 000 kr tur o retur men känns de ens värt de går nog att få billigare...

Om du fortfarande tittar på Emirates så råder jag dig till att skippa "turistfällan" A380. Du får en MYCKET bättre F upplevelse i deras 77w som du kan flyga via SIN och KUL till SYD eller MEL och vidare med A380 till AKL. Du har också möjlighet att prova Qantas A380 på Emirates code share.
 
Last edited:
Toppen