[First class] Beijing-Shenzhen v.v. enkel, Air China, 2.250 SEK inkl. skatter

Diskussion i 'Deals från Dr. Miles' startad av Dr. Miles, 8 Oktober 2014.

  1. Det har går att köpa lokalt i Kina och om du bokar flighten bara några dagar före avgång (ibland samma dag).

    Det går att boka bl a på Air Chinas webbsida men problemet är dock Air Chinas kinesisk webbsida har så många virus/malware (mitt Avast hittade 51 skadliga element på bokningssidan).
    Welcome to Airchina!
    Det går också bra att boka t ex på Ctrip.

    [First class] Beijing-Shenzhen v.v. enkel, Air China, 2.250 SEK inkl. skatter

    PEK-SZX v.v. enkel
    Flygbolag: Air China (CA)
    Kabinklass: First
    Bokningsklass: F, A
    Fare basis: --
    Pris: från 1.750 CNY + skatter ca 160 CNY, totalt ca 2.250 SEK inkl. skatter
    Förköpskrav: --
    Min/Max stay: -- / --
    Stopover: Nej
    Gäller för utresa: --
    Återbetalning: Ja, mot 10-30% av biljettpriset
    Ändring: Ja, mot 5-10% av biljettpriset
    Routing: Shenzhen-(CA)-Beijing v.v.

    Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

    Air China First class

    på Boeing 777-300ER
    [​IMG]
    [​IMG]
    (Foto: David)

    på Boeing 747-400
    [​IMG]
    (Foto: Air China (B747) First Class sleeper seat. Lovely by Toby Simkin on Flickr)

    på Airbus A330 (utrikes Business class)
    [​IMG]
    (Foto: Dr. Miles)

    Recensioner av Air China First class:

    Reserapporter av medlemmar:
    David:
    Air China First class: Frankfurt-Beijing + SAS Business + Air China Economy | BusinessClass.se forum | 250.000 inlägg om resor


    Poängintjäning:
    Air China F, A klass ger:

    Denna sträcka ger lite över 3.600 miles till de bonusprogrammen som ger 300% intjäning.

    Ett exempel på Ctrip:s kinesisk webbsida
    Screenshot20141008_6.png
     
    Christian R gillar detta.
  2. Christian R

    Christian R DYKWIA

    Selvom Air China First Class ikke er noget fancy er det en ganske skarp pris!

    Og så vil jeg benytte lejligheden til at tilføje et billede til Doktorens galleri!

    Air China First Class Airbus A340
    IMG_3499.JPG
    (Foto: Christian R)

    IMG_3506.JPG
    (Foto: Christian R)
     
    Dr. Miles gillar detta.
  3. Morgan

    Morgan Medlem

  4. Var det inte så nu med President Xi Jinping hårda tag mot korruption att:
    a) Inrikesflyg ändra namn till Business Class från Förstaklass
    b) Hotell gärna vill rankas ner från 5* till 4*
    då det ligger mycket fokus koppling mellan korruption och t.ex. det som uppfattas som lyxkonsumtion från de offentliganställda?
     
  5. ESSA

    ESSA Medlem

    Jag är nyfiken på liknande alternativ Beijing / Jindezhen.
    Finns överhuvudtaget möjligheten att resa First där?
     
  6. adhoc76

    adhoc76 Medlem

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Hur lång är flygtiden mellan Beijing och Shenzen? Hinner man uppleva nåt?
     
  7. David

    David Medlem

    Ort:
    Göteborg
    Land:
    Sverige Sverige
    PEK-JDZ flygs av Air China, Shenzhen Airlines och Shandong Airlines. De erbjuder regional First på sina narrowbodies, det är 2+2 konfig men inget att hänga i granen, och inte värt att jämföra med andra asiatiska bolags regionala First-produkter.
     
    ESSA gillar detta.
  8. David

    David Medlem

    Ort:
    Göteborg
    Land:
    Sverige Sverige
    Ca 3,5 timme. Säkert inget annat än vanlig inrikes måltid.

    CA_First_Domestic_1.jpg CA_First_Domestic_2.jpg CA_First_Domestic_3.jpg CA_First_Domestic_4.jpg CA_First_Domestic_5.jpg
     
    Christian R gillar detta.
  9. Christian R

    Christian R DYKWIA

    Lidt mere Air China mad:

    Airbus A340 Taipei Taoyuan-Shanghai Pudong (02:00) - Dinner service.
    IMG_3572.JPG
    (Foto: Christian R)

    IMG_3593.JPG
    (Foto: Christian R)


    Airbus A330 Beijing International-Seoul Incheon (02:10) - lunch service.
    IMG_9663.JPG
    (Foto: Christian R)

    Jeg tror, ligesom @David, at man får "standard måltid", men at de måske har lidt bedre tid og ikke skynder sig så voldsomt.

    Jeg kan tilføje at Air China serverer Cattier Brut champagne, med kinesisk etiket... Nuff said(!)
     
  10. Jo, en gammal artikel skriver att First class & Business class passagerare på kinesisk inrikesflyg har minskat med ca 10%, Loungebesökarna har minskat med ca 20%, medans total antal passagerare har ökat med ca 11% under samma period.

    Källa: “两舱”销售锐减 航企应对市场变局_证券时报网

    Detta resulterade att China United Airlines och China Southern tar bort First class.
    Mer info finns här: China United Airlines och China Southern tar bort First class på inrikesflyg i Kina
     

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
×
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!
×