Senaste nytt

First class Award Köpenhamn-Honolulu

Hej,

Skapade innan en tråd om en tur till Hawaii. Visade sig att frun gärna följer med så funderade på om jag skulle kunna hitta biljetter i first class. Vad tror ni kan man få tag på två biljetter till nedan? Riktigt dålig på att använda mina miles så har faktiskt ingen koll på detta alls. HAr faktiskt inte använt det en ända gång så har rikligt med miles :)

Kan det vara så att HNL ställer till det eller? Om jag förstod award chart rätt är det endast 100.000/biljett stämmer det?

  1. Varifrån vill du börja din resa? Helst Köpenhamn
  2. Var är din destination? Honolulu
  3. När vill/behöver du resa ut? 18-19 Januari
  4. När vill/behöver du komma hem? 6 -7 dagar efter utresa
  5. Hur länge vill du vara borta? 6 dagar
  6. Hur många personer som skall resa? 2 vuxna
  7. I vilken kabinklass? First
  8. Med vilka flygbolag vill du flyga med? Helst Lufthansa via FRA
  9. Vad är din budget? (per person) Skatter & Avgifter bonus med Asiana Airlines miles
  10. Vad är det viktigaste för dig? Att få flyga First med Lufthansa från Frankfurt.
  11. Vill du stanna annanstans utöver destinationen? Nej
 
Jag postar länken av Asiana Clubs Star Alliance award chart så att andra förstår vad du pratar om.
(Vänligen förutsätt inte som om andra förstår hur många poäng som krävs och vilka regler som gäller om det inte är SAS EuroBonus award)

Flight Awards Mileage Redemption Table < Star Alliance Award Ticket < Star Alliance and Partners < Asiana Club < Home


Rest runt i snart 10 år och aldrig tänkt på awards så var inställd på att det fungerar lika för alla förutom annan allians. Måste dock säga jag blev chockad när jag testade på mitt AirBerlin konto där det även finns en massa miles, men det var otroligt dyrt med skatter hos dom..
 
Toppen