Senaste nytt

[First class] Aten-Kina T/R, Lufthansa, SWISS, från 2.510 EUR inkl. skatter

palmen

Moderator
Går ju bra att kombinera med ARN-ATH med Aegean i Business för oss som är Aegean Gold också :)
Väldigt smidigt sätt att bli EBG och behagligt dessutom även om det kostar lite mer.
 

nissefalk

Medlem
Jag kunde inte hålla mig, det blev en bokning till Hong Kong för vidare transport till Bangkok i 10 dagar i Oktober, planerar att använda Avios Hong Kong-Bangkok ToR.

Sålde in det till frugan med argumentet att jag får ihop tillräckligt med poäng för en av oss i Plus med SAS till Los Angeles i November som vi kommer att behöva,(Med fly premium rabatten då)

Detta är ju fel tråd men i alla fall, har någon erfarenhet av att byta flyg i Athen, om man kommer ner med SAS 12:45 och skall vidare med Lufthansa 15:35 är det tillräckligt med tid att hämta upp bagage och checka in igen, vill undvika att åka ner dagen innan men det kanske egentligen är det bästa alternativet.
 
Last edited:
Går ju bra att kombinera med ARN-ATH med Aegean i Business för oss som är Aegean Gold också :)
Ja, och det går att få 2 segment till Aegean också:

Aegean.png


Aegean2.png
 
Last edited:

Senator

Moderator
Jag kunde inte hålla mig, det blev en bokning till Hong Kong för vidare transport till Bangkok i 10 dagar i Oktober, planerar att använda Avios Hong Kong-Bangkok ToR.

Sålde in det till frugan med argumentet att jag får ihop tillräckligt med poäng för en av oss i Plus med SAS till Los Angeles i November som vi kommer att behöva,(Med fly premium rabatten då)

Detta är ju fel tråd men i alla fall, har någon erfarenhet av att byta flyg i Athen, om man kommer ner med SAS 12:45 och skall vidare med Lufthansa 15:35 är det tillräckligt med tid att hämta upp bagage och checka in igen, vill undvika att åka ner dagen innan men det kanske egentligen är det bästa alternativet.

Jag åkte med vändande Swiss flight senaste gången jag var i Aten. Tog 15min med byte och security
 

intuition

Medlem
...
Det blir mycket fika det! Totalt icke-aktuellt för en nybliven pappa, men det finns kanske några galningar härinne? ;) Jag skulle välja Swiss B777-300ER över allt annat till Hong Kong....
Jag är också nybliven men funderar allvarligt på denna trots det. :eek: Galningar var väl rätta ordet!

Står i begrepp att byta till EB-programmet och ingen av mina vänner hade ett guld-kort över att ge till mig, men en tur till HKG avhjälper ju det problemet!
 

jsn

Medlem
Detta är ju fel tråd men i alla fall, har någon erfarenhet av att byta flyg i Athen, om man kommer ner med SAS 12:45 och skall vidare med Lufthansa 15:35 är det tillräckligt med tid att hämta upp bagage och checka in igen, vill undvika att åka ner dagen innan men det kanske egentligen är det bästa alternativet.
Du blir väldigt känslig för störningar hos anslutningsflygen, och du får ingen hjälp med ombokningar från något av flygbolagen om du skulle missa anslutningen då du inte har genomgående biljett.
 

011430121

Medlem
Försöker hitta en "kalender" på SWISS hemsida som visar vilka dagar det finns kampanjbiljetter.
Någon på BC som har hittat en sådan?
Har letat och letat men hittar endast biljetter för 1000 €
@IPC_Mataveri och @Tommy vad säger ni om HKG? Eller kanske PEK?
 
Toppen