Finskt bolag startar billigt flygabonnemang för företag

Diskussion i 'Övriga nordiska flygbolag' startad av Palazzi, 17 Juni 2016.

1. Det finska uppstartsbolaget Go Aviation har börjat med ett flygabonnemang för företag, som innebär att man för 30.000SEK/månad (max åtta resenärer) kan göra fem T/R-resor på ett utbud av korta resor inom Finland och/eller till Tallin.
    Under 2017 ska man expandera till sex nya länder, och Sverige låter väl inte orimligt...

Man väljer själv avreseort och destination i sin app och sedan är det bara att åka till flygplatsen och väntar.

Man flyger med Pilatus PC-12 NG med åtta säten. Ganska spatsiöst plan kan jag säga efter att ha varit i ett.

Mitt eget bolag skulle definitivt kunna nyttja given tjänst, men förstår ej hur det kan bära sig. Vi skulle säkert ha fyra personer/flyg och nyttja alla fem t/r. Bara 1.500kr/pers t/r för oss.....

Go Aviation

Jakob Österberg gillar detta.
  2. charlesswe

charlesswe Medlem

Land:
    Sverige Sverige
  3. flum

flum Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Har jag missförstått något? Jag tycker inte att 6k per ToR låter billigt.

4. Erik Bernskiöld

Erik Bernskiöld Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det blir ju bara 6k ToR om du är ensam. Du har ju möjlighet att dela 6k i upp till 8 pers...och då blir det ju riktigt, riktigt, riktigt billigt.

Palazzi gillar detta.
  5. flum

flum Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ahh, är det på det viset (inte helt självklart, trodde att det var som sas klippbiljetter att bara ett visst antal personer kan nyttja dom).

jolmic gillar detta.
  6. Kommer det till Sverige ska jag nog införa ett test på jobbet (om destinationerna är de rätta)

Tycker att det verkar väldigt smidigt o bra priser.

Det verkar ju som om man kan flyga till alla destinationer inom nätverket, o isf maxat vi garanterat ut antalet resor/mån.

7. martin.agren

martin.agren Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Är inte ekonomiskt skolad, men det här låter ju för billigt för att vara lönsamt.

8. Matsson

Matsson Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ingår pilot i detta pris eller sköter passageraren själv denna syssla?
    Kalkylen kan knappast ge någon lönsamhet i bolaget......

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!