Senaste nytt

Finns något av intresse på Chania?

Agö

Medlem
Vid avresa en vecka senare var förväntningarna nedsatta till en sådan nivå att man blev rejält positivt överraskad. Plus/Guld hade egen, föredömligt kort, incheckningskö. Damen vid incheckningen nämnde inte med ett ord att vi checkade in två väskor på Go Light-bokning (som bokades tidigt på året innan den förmånen togs bort), vilket jag hade väntat mig att få argumentera hårt för. Det fanns ingen fast track genom säkerhetskontrollen, men Fru Insane och jag kom vid ett ögonblick då det inte fanns någon före oss utan gick bara rakt igenom varsin kontrollstation med 0 sekunders väntan. Innanför säkerhetskontrollen fanns en liten tax-free-butik som man kunde slå ihjäl lite tid i, och ett hyfsat fik precis vid gate. Boarding (via buss, ingen prioboarding) startade 15 minuter före tidsplan, carryon fick plats ovanför, kvinnan i sätet innanför oss var tyst, liten och hade en tålig blåsa, och planet lyfte på sekunden enligt tidtabell. En så god resa som man rimligtvis kunde förvänta sig, med andra ord.
Cool! Var det många andra avgångar vid samma tillfälle?
 
Cool! Var det många andra avgångar vid samma tillfälle?

10 minuter senare gick ett SAS till Köpenhamn, i övrigt vet jag inte riktigt. Det var folk som väntade i alla närliggande gater, men de verkade inte knökfulla.

Avresan var strax före lunchtid, så då slapp man väl kanske den värsta charterhetsen.
 
Toppen