Finns det svenskt China UnionPay kreditkort/bankkort?

Diskussion i 'Kreditkort' startad av Dr. Miles, 14 April 2015.

1. Jag reser ofta till Kina och jag besöker stället som sällan tar emot utländskt kreditkort.
    (Jag brukar inte bo på utländskt hotellkedja)
    När jag bor på kinesiskt lokalt hotell krävs det ofta deposit när jag inte kan betala med kreditkort och summorna av deposit har blivit större och större senaste tiden.
    Jag får självklart depositen tillbaka men det är inte så roligt att få tillbaka 5.000 CNY på sista dagen i Kina.

Därför undrar jag om ni känner till någon svensk bank/ finansinstitut som erbjuder China UnionPay (中国银联) kreditkort. Det skulle underlätta mitt resande i Kina.

Jag har googlat på nätet men jag har inte kunnat att hitta något. Informationen som jag har hittat är att några finansinstitutet erbjuder betalterminaler som kan ta emot China UnionPay.

2. JensE

JensE Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Knucket och Dr. Miles gillar detta.
  3. johhenrik

johhenrik Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Intressant... jag skulle vilja ha det för att kunna betala med kort på restaurang. Tack för tipsen här.

4. ESSA

ESSA Medlem

Och jag skulle önska ett kopplat till Zhifubao...

SvartMjolk gillar detta.
  5. Morgan

Morgan Medlem

Bank of China har i alla fall kontor i Stockholm (och Hamburg) men vet inte vilka produkter de erbjuder privatpersoner.

Kontoret ser ut som ett typiskt bankkontor från utsidan.

Bank of China Europe Branches

6. De sysslar inte med kreditkort i svenska marknaden.
    Jag tror att de håller med på med corporate banking och private banking för rika personer.

7. thh

thh Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Använder Diners Discovery Network borde de väl fungera?

8. Nu förstår jag inte vad du menar. :confused:???

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!