Finns det något sätt att tjäna miles på en bonusbiljett?

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av joa, 26 April 2016.

1. joa

joa Medlem

Jag och grabben drar till NY i Plus.
    Går det på något sätt att tjäna miles på den resan genom att uppgradera eller nåt?

2. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Den enda chans du har, är att något går snett i systemen och du råkar få poäng för den. Men det finns inget du kan göra för att påverka detta eller öka dina chanser. Mao, awards ska inte generera poäng och allt annat är att betrakta som ett misstag.

3. joa

joa Medlem

Tack. Hade hoppats att en upgrade till Business hade kunnat generera något....

4. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    FYI: Du ska inte räkna med att det går att uppgradera en bonusbiljett - enligt reglerna är det inte tillåtet även om vissa lyckas ändå.

5. Kris

Kris Medlem

Land:
    Danmark Danmark
    Med mindre man köpt sin award-resa med SAS som "bäst tillgänglighet" och inte "bäst pris". Om du köpt en bäst tillgänglighet så genererar den poäng. Men dessa awards är väsentligen dyrare.

Einar gillar detta.
  6. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    De är inte heller att betrakta som awards. Det är en vanlig biljett som kan (del)betalas med poäng.

7. Kris

Kris Medlem

Land:
    Danmark Danmark
    Well... Let me rephrase.
    Om man på SAS.se väljer "köp resa för poäng" och klickar på knappen "bäst tillgänglighet" och köper en resa för eurobonuspoäng, så kommer denna resa generera poäng. Tänkte att det kanske (låg slh dock) kunde vara ett alternativ för @joa om det exempelvis var viktigt att tjäna baspoäng eller liknande. Det exakta behovet framgår dock inte i ursprunglig post..

8. joa

joa Medlem

Har bokat en helt "vanlig" bonusbiljett. Dvs helt och hållet för points (ja, plus den symboliska kostnaden då....)

9. Layzedad

Layzedad Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Har lyckats få poäng när flyget för min bonusresa med SAS blev inställt och jag blev ombokad till Lufthansa istället. Men som @agehall säger så faller det väl under saker som går snett i systemen. Men om du mot förmodan blir ombokad, var noga med att ditt bonusnummer finns med på biljetten :)

10. Peter Hagander

Peter Hagander Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Går ju å efterregga oxå i så fall. Har jag gjort de gånger jag blivit ombokad på en bonusbiljett.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!