Finns det något kreditkort som ger Skywards Miles?

Diskussion i 'Kreditkort' startad av Jonathanc, 26 Augusti 2014.

1. Jonathanc

Jonathanc Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Som jag som svensk kan söka?

2. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Inte vad jag känner till iaf. Du kan ha kreditkort som ger EuroBonus, Avios, Finnair whatever-det-kallas och Norwegian Cashpoints, men inte så mycket annat som Svensk.

Den enda möjlighet jag kan tänka mig är om AmEx MR kan konverteras till Skywards.

3. Jonas C

Jonas C Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Å andra sidan är väl det svenska membership rewards ganska värdelöst.

4. Jonathanc

Jonathanc Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    To view the conversion rate for your country of residence and transfer points, please log into your American Express account. You can select your country from the table below:
    Europe
    Austria
    France
    Germany
    Italy
    Spain
    UK

If you hold an International Currency Card, you can also choose to transfer points from this account. You can convert 3 Membership Rewards points into 2 Miles.

:(

5. Som allt annat finns det nyanser och vänta på rätt erbjudande.. Mina första 100 000 Avios kom från 500 000 MR.. Rätt schysst deal med tanke på att 500 000 MR kom från under ett år med affärsresor...

6. Jonas C

Jonas C Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Allting är ju relativt :) Jag har inte 100% koll på vilka växlingsförhållanden som gäller, men sist jag hörde var det 11 MR mot 1 EuroBonus poäng, vilket kanske inte är det bästa värdet om man jämför med det amerikanska systemet där man får 1 mile per spenderad dollar, samt ett bättre urval av partners.

7. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Fast i Sverige får du ju 1 MR/kr, så det är inte så dåligt som det låter, även om det inte är lika bra som att tjäna EuroBonus-poäng direkt med ett SAS EuroBonus AmEx. Men i utbyte mot en sämre växelkurs, har man större frihet i hur man använder sina poäng...

8. Men så är det väl med nästan alla kreditkort? T.ex. får jag 1 M&M miles per CHF 1 (ca 7,50kr) i Schweiz. Kort i Euroländer ger ofta per €1 mer poäng/miles. Så en kurs på 1 till 10kr är rätt vanligt. SAS AMEX är rätt bra faktisk i jämförelse.

USD baserade kort har en fördel :)

9. swede77

swede77 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Finns banker i UAE som erbjuder kreditkort i samarbete med Emirates Skywards, men kravet är att su antingen har bolag i UAE eller har Arbetsvisum.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!