Senaste nytt

Finns det någon "magisk" gräns vad gäller antal samlade EuroBonus poäng

Chrille

Medlem
Fast vad är vitsen med mer än en miljon poäng på kontot?

TÄnk på att för mindre än en månad sedan satt ju "alla" och var rädda att EB skulle gå i putten över en natt.
 

Viking75

Medlem
Ja Chrille nervöst var det!

Det finns nog ingen riktig vits.
För mig började det som bekant med poänginsamling för att familjen skulle kunna unna sig en härlig resa till söderhavet.
Samlandet har gått mycket fortare än vad jag vågat hoppas och nu blivit ett stort intresse.
Resan med familjen får vänta lite tills barnen är större, således kommer jag högst sannorlikt att få mer poäng än de jag troligtvis behöver.
Jag har liksom nått mitt mål mycket tidigare än jag trodde och behöver nya utmaningar.

I övrigt tror jag SAS kommer att klara sig ur sin svåra situation.
 

flierman

Medlem
Jag minns en EBP som hade dragit in 4,6 miljoner totalt....det var en hel del resor...inget Guldkort hos familjen där direkt :)
 

Viking75

Medlem
Det avgör saken:)

Jag lägger rekordförsök på hyllan, Ska njuta lite av stunden, gå vidare i nytt program för att vidga mina vyer. AA verkar faktiskt ha en hel del fördelar när man ser till poäng och uttag...
(ja fast bara som projekt alltså) EB gäller fortfarande i första hand
 
Last edited:

gdaily

Medlem
En rimlig värdering av 1000 Eurobonuspoäng är 100 kr (såklart beroende på hur man lyckas ta ut resorna) Att ha en mille poäng på kontot är alltså samma sak som att låna ut 100.000 kr till Eurobonus, men med negativ ränta (eftersom man bara ser försämringar i FF-programmen över tid). Speciellt med ett flygbolag som är mer eller mindre konkursmässigt.

Optimalt saldo på kontot borde därför vara noll poäng, alternativt exakt så mycket poäng som behövs för att boka den där drömresan man samlar poäng emot, men inte ett enda poäng mer.

Personligen har optimalt saldo på mitt konto varit 30.000 (gate-uppgradering interkontinentalt) men med senaste försämringen är mitt optimala saldo noll poäng.
 
Nej, det är såklart inget självändamål att samla poäng på hög. Men jag är inte jätteorolig för att poängen skall mistas. Som det är just nu så undrar jag om inte Eurobonus (kunddatabasen) är mer värt än flygbolaget SAS i sig...
 
Förresten så tycker jag 100 kr/1000 poäng är lite lågt värderat. (ja om man inte köper kanelbullar på inflightshoppen för poängen vill säga...) Uppgraderingar på long-haul samt inrikesbiljetter ger bra valuta för pengarna tycker jag.
 

jumbooze

Medlem
Finns det någon "magisk" gräns vad gäller antal samlade EB poäng

Eller så kan värdera det enligt handsprit och få ett helt annat värde :)
 
Toppen