Senaste nytt

Finns det någon kortförsäkring som gäller för medresenär som inte är familjemedlem?

DrKlas

Medlem
Det är Amex Platinum jag har och enligt försäkringsvillkoren så är det maka/make/sammanboende som är medförsäkrad. Så den vägen ser stängd ut tyvärr.

Det finns ju många anledningar till skenäktenskap men att gifta sig för att få utnyttja en reseförsäkring är säkert inte en av de vanligaste.
 

Valley

Medlem
Har man gjort om villkoren även för A'x Business Gold ?
Kan svära på att man tidigare försäkrade alla som resan avsåg. Nu när jag får upp villkoren pratar man enbart om Make/Maka/Sambo/Barn ...... som möjliga försäkringstagare.

Måste kolla upp det hela med A'x tror jag
 

mry

Medlem
Betalar man SAS Eurobonus diners club kortet gäller försäkringen även om den man reser med har ett sådant kort med.

1. Vem försäkringen gäller för

Försäkringstagare är Diners Club Nordic AB, som har tecknat avtal med
försäkringsgivaren (se punkt 10. Övrigt) om de försäkringsförmåner som
är kopplade till kortet. Med ”kort” avses i dessa försäkringsvillkor ett
kontokort utgivet av Diners Club Nordic AB och omfattar följande kort:
• Diners Club Classic
• Diners Club SAS EuroBonus
nedan kallat kortet.

Försäkringsförmånerna gäller för kortinnehavare som till minst 75 procent
har betalat en resa eller hyra av stuga/lägenhet med kortet.

Om du har ett Diners Club SAS EuroBonus och utnyttjar en bonusresa
gäller försäkringen även under den resan.

Med ”kortinnehavare” avses i dessa försäkringsvillkor en innehavare av giltigt kort. Försäkringsförmånerna gäller även för annan kortinnehavare (med annan kortinnehavare avses innehavare av giltigt kort enligt ovan) som inte har betalat för en resa/stuga/lägenhet med sitt kort men som reser tillsammans med en kortinnehavare som har betalat bådas resor/stuga/ lägenhet med sitt kort. För ovan angivna kortinnehavare gäller samma förmåner som om man betalat resan med eget kort enligt ovan...

Det är ju gratis att ha kortet första året så det är ju bara att beställa ett till din partner med och sen helt enkelt betala med detta kort istället för amex ;)
 
  • Gilla
Reactions: Gus
Toppen