Senaste nytt

Finns det bättre bonuskort än Statoil Mastercard Guld?

jth

Medlem
Tack för tipset dino_81 det var väldigt lätt att ansluta sig och alla sina kort till Statoil!

Notera att 25-öres drivmedelsrabatten gäller för varje korts som ansluts:
Gäller för varje kort som ansluts, dvs ansluter man flera kort får man 25 öre rabatt även på dessa under 3 mån. Rabatten gäller på våra bemannade Statoilstationer.


Jag tolkar det som att man kan ansluta ett nytt kort var 3e månad för att maxa den extra rabattiden.
 

Carl G

Ny medlem
Har mycket bilresor i Sverige framöver och tänkte kolla om ni som har erfarenhet av Statoil Mastercard skulle rekommendera det? Eller finns det kanske något vettigare nu förtiden? AmEx Platinum är annars standard.
 

RickardG

Medlem
För vilken situation menar du att kortet ska vara vettigt? För att få så lågt pris som möjligt på drivmedel, eller ett kort som ger bonuspoäng/cashback och i så fall till vilket bonusprogram?
 

Carl G

Ny medlem
Var framförallt 25-öres drivmedelsrabatten som lockade, ser dock nu i efterhand att det inte kommer göra någon större skillnad i mitt sammanhang. Mitt Amex får jobba vidare helt enkelt!
 

RickardG

Medlem
Ja 25-öresrabatten gäller ju bara bemannade stationer och de ligger alltid minst 25 öre över de obemannade, så kör Amex på obemannat så har du nog optimerat bra.
 

Brandten

Medlem
Hos Preem hade du fått 2400 Eurobonus poäng (om du tankar på bemannade stationer) och om du dessutom betalar med COOP MedMera Mer Mastercard (som man enkelt ansluter) har du ytterligare ca 2500 Eurobonus poäng om du växlar in COOP poängen som är 1 poäng per krona (beräknat på dagens dieselpris x 1200 liter).
 
Toppen