Finnairs nya business class på långflygningar

Diskussion i 'Finnair & Finnair Plus' startad av Jacob, 13 Juni 2011.

1. Jacob

Jacob Medlem

Fick möjlighet att testa Finnairs nya business class för någon dag sedan och var riktigt imponerad.

En kabinkonfiguration med 1-2-1 (på vissa rader 2-2-1) och stolar som blev helt "fully flat" och faktiskt var sköna att sova i.
    Väldigt bra för business class!

Reser man ensam och har en fönsterplats där själva stolen är bredvid fönstret (och "bordet" mot mittgången) blir det väldigt privat och ostört.

Ordentligt reportage kommer givetvis inom kort, men här är ett litet bildsmakprov under tiden.

IMG_3569.jpg

IMG_3604.jpg

7 personer gillar detta.
  2. Läser du Aftonbladet?

simulacra och David Granström gillar detta.
  3. Jag tror detta är exakt samma produkt som LX har på sina A330-300 och A340-300. En bra produkt, men känns som man sover i en "cocoon" när man glider ner under stolen framföre...

4. Axelzon

Axelzon Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tjenare,
    Är dessa redan i operation? Isådana fall, vet du på vilka linjer AY använder dem?
    Tackar!!

5. Jacob

Jacob Medlem

Bilderna är egentagna, så yes, stolarna är i bruk... ;)

Jag åkte Helsingfors-Bangkok tur och retur. Vet inte om stolarna installerats på alla flygplan, men om inte utgår jag från att de prioriterat de viktigaste linjerna som Bangkok, Hong Kong och Tokyo.

6. JonW

JonW Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Man glider inte ner under stolen framför, utan sover med fötterna helt flat i hans side console.
    Bilden visar en solo seat i högra raden. Själv föredrar jag solosätena i vänstra raden. Där har man en bred side console på varje sida och får därför enormt mycket både golv- och bänkyta och en lite suiteliknande känsla.

7. Jacob

Jacob Medlem

8. henrik l

henrik l Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag åker den 7/10 till HKG med en 330:a, men det verkar fortfarande vara den gamla konfigurationen på den (2+2+2). Hem blir det med en 340:a och det verkar som att alla 340 fortfarande har den gamla konfigurationen)

Last edited: 8 September 2011
  9. Axelzon

Axelzon Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jacob, din första bild ovan, visst ser det lite ut som en tandläkar mottagning? :rolleyes:

1 person likes this.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!