Finnairs första flygning med Airbus A350 går 5 oktober - kommer också till Stockholm och Göteborg

Diskussion i 'Finnair & Finnair Plus' startad av Jacob, 9 April 2015.

1. Jacob

Jacob Medlem

Finnair Business Class Airbus A350

Flygbolaget Finnair blir det första europeiska flygbolaget att börja flyga med nya Airbus A350. Nu är det klart vilken som blir premiärturen, den första långflygningen samt att det nya flygplanet kommer göra en Europatur i oktober med besök i bland annat Stockholm, Göteborg, Oslo och Köpenhamn.

Se hela inlägget

Last edited: 9 April 2015
  2. Inte en dag försent att dom ersätter sina äldsta A340 som är 20 år gamla, har testat nyligen... :(

Ser fram emot nya Finnair A350!

Jakob Österberg och MarcusC gillar detta.
  3. Dreamliner787

Dreamliner787 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Då får det väl bli en tur upp till Helsingfors i höst :D

Martin Björnström gillar detta.
  4. Anfield

Anfield Medlem

Nu ska jag kontakta min finska kollega och få till en tripp med denna kärra !
    Kul att flyga WB inom norden eller Europa

5. tågnörd

tågnörd Medlem

Pekskärm? ;)

Hmm, jag hade hoppats på att få se den på linjerna till Japan (Tokyo), men det verkar inte bli av om A350 ska ersätta A340.. Jag får försöka pricka in den när den hälsar på på Arlanda :)

6. MarcusC

MarcusC Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag ska boka Got-Hel AY674 --13okt.

7. Jonas C

Jonas C Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Låter ju som en bra dagtripp till nya loungen i Helsingfors!

Martin Björnström och Bryant gillar detta.
  8. Homer

Homer Medlem

Om det inte blir något specialpris så är ju Finnair i Business inom Europa nästan lika dyrt som Qatar till Asien.
    Annars så hade det varit givet med en tur till Malaga (Helsingfors - Malaga = 140 TPs till BAEC !)

agehall och doc gillar detta.
  9. FFlash

FFlash Medlem

Land:
    Finland Finland
    Fördelen med att åka det första RVN flyget är möjligheten att välja business säte för economy (oneclass rutt)

Nu är det fixat. Det blir personlig visit hos jultomtarna den 5.e Okt i Rovaniemi!

10. Aurora

Aurora Medlem

Kult! Men min første A350 må nok bli med hjertebarnet SAS, så står over the joyrides :p

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!