Finnairs första Airbus A350 färdigställs i Toulouse - sätts i trafik till hösten

Diskussion i 'Finnair & Finnair Plus' startad av Jacob, 10 Februari 2015.

1. Jacob

Jacob Medlem

Finnair Airbus A350 in Toulouse

Just nu är Finnairs två första Airbus A350 under tillverkning i Toulouse, och vi har bildbevis! Det rör sig om flygplan nr 18 och 19 i produktionskedjan. Finnair kommer till hösten bli det första europeiska flygbolaget att flyga med världens nyaste passagerarflygplan och det tredje i världen efter Qatar Airways och Vietnam Airlines. Flygplanet kommer…

View the full post

palmen och Marcus_R gillar detta.
  2. PORRRRRR!!! haha kan knappt bärga mig

3. Higgan

Higgan Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Wow det var nog den fulaste business classen jag sätt på ett bra tag!

Jensik gillar detta.
  4. Jacob

Jacob Medlem

Inredningen på bilderna är dataanimerad och från augusti 2014, skapad mer än ett år före den första leveransen. Den exakta inredningen och färgsättningen kommer ha ändrats en aning, jag vet att de bl.a. jobbar på en slutgiltig plan för kabinbelysningen (som bokstavligen kan fås i alla tänkbara färger, 14 miljoner någonting om jag minns rätt).

Stolen är dock den som kommer vara, likaså konfigurationen.

5. johan_fbg

johan_fbg Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Spännande att de kommer flyga inom Europa under tre veckor. Hade varit kul om någon flygning blir ett officiellt/inofficiellt BC-event.

Christian R gillar detta.
  6. Christian R

Christian R DYKWIA

Flytosser tænker åbenbart ens :)

johan_fbg gillar detta.
  7. Då var det dags då. Men tycker att det klent med info om på vilja rutter A350:n sätts in. Ser bara Shanghai, nån mer?

8. Premiär för Finnairs A350 nr 5 ikväll till BKK. Nästa linje att betjänas med A350 bör bara PEK from mån 9 maj.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!