Finnair startar nya linjer till Guangzhou och Fukuoka

Diskussion i 'Finnair & Finnair Plus' startad av Jacob, 7 Oktober 2015.

1. Jacob

Jacob Medlem

Finnairs CEO Pekka Vauramo meddelade precis på presskonferensen i Toulouse att Finnair nästa år öppnar nya linjer från Helsingfors till Fukuoka i Japan och Guangzhou i Kina.

Dr. Miles gillar detta.
  2. Enligt press releasen, Finnair öppnar Helsingfors-Fukuoka linjen under våren 2016 med tre avgångar i veckan.
    Helsingfors-Guangzhou linjen öppnas fr o m 2016-MAY-06 med fyra avgångar i veckan.

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Finnair expands its Asian network, opens routes to Fukuoka and Guangzhou in summer 2016 - Finnair

3. Agö

Agö Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Mmm, spekulerades om detta i en artikel på check-in.dk häromdagen i samband med att KLM beslutat att stänga Amsterdam-Fukuoka från och med januari 2016. KLM har tydligen haft stora problem med lönsamhet på linjen.

KLM lukker rute til Japan

4. Off topic svar.
    Enligt en japansk tidning, fraktbehovet på Amsterdam-Fukuoka var inte tillfredsställande även om kabinfaktor i Economy class var ganska OK.

5. Morgan

Morgan Medlem

Via Fukuoka måste väl vara ganska bra sätt att ta sig till Okinawa på? Står min min Att Resa Till-lista :)

6. RobHK

RobHK Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Intressant, om de har promotions till Guangzhou kan man ta den routen till Hongkong istället

7. Erik M

Erik M Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    ERBJUDANDEN I BUSINESSKLASS
    DESTINATION
    FLYG TUR OCH RETUR FRÅN
    Chongqing 14 000 SEK
    Guangzhou 15 000 SEK
    Peking 16 000 SEK
    Singapore 17 500 SEK
    Xi'an 14 000 SEK

Priserna upp till 15 000, hur bra är de egentligen?

8. niksal

niksal Medlem

Land:
    Finland Finland
    Jag skulle säga priset till Singapore är riktigt billigt

9. Lukas2

Lukas2 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ja det passar ju. Har för mig att jag såg ett kafé som hade mumin och dess värld som tema, när jag var i Fukuoka för några år sen.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!