Senaste nytt

Finnair stänger Schengen-loungen i juli

MarcusC

Medlem
Tack för denna tråd..hamnade i samma "öken" efter byte från TLL på HEL.

Ve och fasa ingen lounge, finnairs transfer center beklagade men inte mycket mer. Innan jag hittade denna tråden sattde jag mig vid transfer centret nedanför den stängda schengen loungen för att ladda mobilen. Flera resenärer var förbi och frågade/klagade.

Jag promenerade över till Non Schengen loungen genom passkontrollen, ingen boardingkort kontroll alls.
En bit att gå be non schengen loungen var trevlig. Hyfsat mycket folk då flera asien avgångar var på G men ändå trevlig lounge. Fick information att jag reste från schengen men annars inga problem komma in.
På "returen" till Schengen var det galet långa köer för non eu passports (så har man inget EU pass kan det vara lång väntan. Med EU pass gictk det smidigt. Blev även förvånad att det inte är säkerhetskontroll från NonSchengen till Schengen....men det sparade ju tid:)
 
Last edited:

trekker

Medlem
En uppdatering om ni inte redan visste om det, den nya loungen har nu oppnat. Det ar fortfarande halv byggarbetsplats dar inne men den ar som sagt oppen. Den ar riktigt frasch i samma koncept som non-schengen loungen. Var ganska mycket folk dock, detta var strax for kl 7 en tisdagsmorgon.
 

Jacob

Medlem
En uppdatering om ni inte redan visste om det, den nya loungen har nu oppnat. Det ar fortfarande halv byggarbetsplats dar inne men den ar som sagt oppen. Den ar riktigt frasch i samma koncept som non-schengen loungen. Var ganska mycket folk dock, detta var strax for kl 7 en tisdagsmorgon.
Jag hade egentligen tänkt att passera loungen i måndags, men det kom annat emellan.

Matchar inredningen det de visade upp på bilderna?
Första bilderna på Finnairs nya Schengenlounge i Helsingfors
 

trekker

Medlem
Jag hade egentligen tänkt att passera loungen i måndags, men det kom annat emellan.

Matchar inredningen det de visade upp på bilderna?
Första bilderna på Finnairs nya Schengenlounge i Helsingfors
Ja dom matchar ganska bra, speciellt den med det vita bordet. Nu borde jag ju ha tagit nagra bilder men det var fore 7 pa morgonen och jag hade bara 10 minuter for en snabb kaffe. Det ar precis samma stil som i non-schengen loungen. Valdigt fin lounge tycker jag, men som sagt halva(?) loungen var fortfarande under konstruktion.

Jag hinner kanske in en snabbis pa fredag morgon och kanske kan ta nagra bilder och lagga upp.
 

AABack2ARN

Medlem
Tyckte nya loungen var väldigt trevlig. Idag var den dessutom i stort sett tom och utbudet var ok. Det mesta av byggarbetsplatsen verkade vara borta även om det absolut kvarstår en del att göra

Hemresan blev inte sämre av en uppgradering på Stockholmsplanet. En flaska NF sitter aldrig fel.

(Däremot var det irriterande långa köer till säkerhetskontrollen där bara hälften av kontrollerna var öppna :mad:)
 
Toppen