Senaste nytt

Finnair Premium Lounge, Helsingfors Vanda

Jacob

Medlem
Finnairs nya Premium Lounge är riktigt läcker med en tilltalande och harmonisk design, bra mat och dryck av god kvalitet (inkl gratis champagne) och bra faciliteter. Spadelen som sådan är kanske inte spektakulär men bara det faktum att man under en längre transfer kan ta ett bastubad är en enorm bonus, något som också hjälper…
 

AABack2ARN

Medlem
Besökte loungen en tidig morgon i veckan. En mycket trevlig lounge som mellan 9 och 12 var MYCKET lugn :). Några dagar innan, mellan klockan 15-16, var den ett zoo minst sagt.

Matutbudet ok på morgonen. Dock så verkar de inte servera champagne förrän efter lunch utan det är prosecco som gäller fram till lunch - då asiatflygens resenärer strömmar till.
 
Last edited:

JonW

Medlem
Tycks vara väldigt mycket hit or miss det där med bubblet på morrnarna. Vissa dagar finns det äkta vara.
Avs maten måste jag säga att jag saknar varm mat i loungen (och dit räknat jag inte den stående rosemarinpotatisen och nån taskig soppa.).
Faktum är att den vanliga non-Schengenloungen har bättre utbud där, finns iaf typ kyckling eller köttbullar.
 
Toppen