Senaste nytt

Finnair Premium Lounge öppnas idag

flybob

Medlem
Var precis förbi en sväng. Vi var tre personer i loungen. Maten som stod framme var tyvärr gammal (stenhårda pannkakasrullar, torr äggröra etc.) vilket kändes lite trist för en premiumlounge. Eluttagen var inte inkopplade ännu, vilket tyvärr fick mig att byta till gamla loungen då jag behövde ladda luren. Trevlig lounge i övrigt, och champagne serveras.
 
Last edited:
Var precis förbi en sväng. Vi var tre personer i loungen. Maten som stod framme var tyvärr gammal (stenhårda pannkakasrullar, torr äggröra etc.) vilket kändes lite trist för en premiumlounge. Eluttagen var inte inkopplade ännu, vilket tyvärr fick mig att byta till gamla loungen då jag behövde ladda luren. Trevlig lounge i övrigt, och champagne serveras.

Ojdå, ingen el? Provade du olika bord?

Såg ingen äggröra när vi provade loungen - hur såg resten av käket ut? Som på bilderna eller...?
 

flybob

Medlem
Ojdå, ingen el? Provade du olika bord?

Såg ingen äggröra när vi provade loungen - hur såg resten av käket ut? Som på bilderna eller...?

Uttagen på övervåningen/en trappa upp fungerar, men det finns inga matbord här uppe. Övriga är inte inkopplade enligt personalen (provade ett flertal).

Har tagit mig tillbaka för lite lunch nu efter några timmar i Helsingfors city. Nu är det betydligt fler besökare och mer mat. Kycklingspett (modell ICAs chark), tomat- samt morotssoppa. Grönsallad, bröd och lite olika kalla smårätter som lax, potatissallad osv.
Finns även lite efterrätter. Besticken får man inpackade i en otroligt påkostad Marimekko-servett och paketet innehåller även en våtservett samt salt- och pepper.
Kan inte posta bilder från mobilen, så det kommer senare.
 

Jacob

Medlem
Det är sant, men de styr alla passagerare hit och säger "vår nyöppnade lounge", inte att det är "trial period".
Jag tror inte någon lounge skulle påpeka att det var "trial period". Men nu vet vi ju att det är precis så.

Det är inte alls ovanligt att lounger öppnas innan de är klara. Ett exempel är Emirates-loungen på Arlanda som inte alls var klar när den tog emot sina första besökare, det var exempelvis fel möbler. Som media märks detta ganska enkelt då man brukar få ett formellt nej på att ta officiella bilder (eller en informell vädjan om att "du kan väl vänta är du snäll" om besöket görs inofficiellt).
 

flybob

Medlem
Jag tror inte någon lounge skulle påpeka att det var "trial period". Men nu vet vi ju att det är precis så.

Det är inte alls ovanligt att lounger öppnas innan de är klara. Ett exempel är Emirates-loungen på Arlanda som inte alls var klar när den tog emot sina första besökare, det var exempelvis fel möbler. Som media märks detta ganska enkelt då man brukar få ett formellt nej på att ta officiella bilder (eller en informell vädjan om att "du kan väl vänta är du snäll" om besöket görs inofficiellt).

Jaja, tänkte att det kanske fanns intresse av en rapport om nuläget. Givetvis kommer det att bli bättre.
 
Toppen