Finnair plus poäng när man flyger med Icelandair

Diskussion i 'Finnair & Finnair Plus' startad av Mattias Edstrom, 28 Juli 2012.

1. Mattias Edstrom

Mattias Edstrom Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Sitter fn i Saga lounge i KEF i väntan på mitt flyg till JFK. Jag har tidigare fått för mig att jag som AY medlem får poäng även då jag reser med Icelandair. Nu såg jag något på Finnairs hemsida att detta bara gäller codeshare, stämmer det? När vi flög upp till KEF var det med codeshare med SK. När jag är inne på Finnairs hemsida och försöker klicka mig fram till mer information om hur man tjänar poäng blir jag flyttad till en finsk sida.

Någon som kanske vet vad som gäller?

2. Jag vet inte om hur det fungerar hos Finnair Plus men, jag tror att man kan kreditera Icelandair(FI) flight till Alaska Airlines FFP.

3. niksal

niksal Medlem

Land:
    Finland Finland
    Som alltid med Finnair så måste biljetten vara bokad med AY kod för att ge poäng.

4. henrik l

henrik l Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Last edited: 28 Juli 2012
  5. AABack2ARN

AABack2ARN Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Kan du utveckla detta lite? Jag antar att du menar om man flyger med Icelandair?

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!