Senaste nytt

Finnair Plus - förbättring av medlemsprogrammet

gusten

Medlem
Noterade detta häromdagen, alltid något att de gör något för att vitalisera ett ganska sömnigt program. Jag blir Platinum (igen) någon gang I sept/okt - vilket iofs inte är något stort att hurra för. Det återstår att se om AY gör något åt själva upplevelsen också. Den vara ganska mager senast.
 

miamiflyer

Medlem
Finnair considers Platinum Plus, VIP frequent flyer tiers - Australian Business Traveller


Finnair could soon recognise its most highly valued travellers with new better-than-Platinum frequent flyer tiers in the Finnair Plus program.

The upscaled loyalty level would provide even greater benefits than offered to ‘regular’ Platinum members – and an even higher further invitation-only level hasn’t been ruled out.

Blir intressant och se hur det blir till! Hoppas på en exklusiv lounge for "Platinum Plus"
 

gusten

Medlem
Ja det skall bli intressant att se vilka kraven blir för ett eventuellt Platinum Plus. Själv har jag enligt programreglerna nått Platinum sedan några veckor, men bokföringen i Finnair Plus släpar något otroligt och det råder i övrigt total oordning på hur flighter registreras. Fel datum, dubbla bokningar som sedan helt raderas och försvinner m m osv. Jag har idag skrivit och klagat over att mitt konto är en enda soppa och att knappt något stämmer. Når man elitstatus tycker jag dessutom att det skall bekräftas inom en vecka, i alla fall om det sker på egen metall.
 

niksal

Medlem
Ja det skall bli intressant att se vilka kraven blir för ett eventuellt Platinum Plus. Själv har jag enligt programreglerna nått Platinum sedan några veckor, men bokföringen i Finnair Plus släpar något otroligt och det råder i övrigt total oordning på hur flighter registreras. Fel datum, dubbla bokningar som sedan helt raderas och försvinner m m osv. Jag har idag skrivit och klagat over att mitt konto är en enda soppa och att knappt något stämmer. Når man elitstatus tycker jag dessutom att det skall bekräftas inom en vecka, i alla fall om det sker på egen metall.

Enig, det är något riktigt fel för tillfället hos Finnair Plus. Jag har själv många flygningar som nu är 2 veckor gamla. Gjorde en retroreg idag. Enligt sidan skall det ta högst 24 timmar. Återstå att se.

Har också haft på 3 av 5 senaste flygningarna den situationen att platinum medlemmar framför och brevid fått tidning, och jag har blivit utan. Har fått den efter att ha påpekat. En gång var det "fel på listan", nästa gång "oj, jag glömde visst dig", och senast "ni är 10 ombord, svårt att hålla koll".

Själv tror jag inte jag skulle ha värde av ett platinum plus.
 

gusten

Medlem
Enig, det är något riktigt fel för tillfället hos Finnair Plus. Jag har själv många flygningar som nu är 2 veckor gamla. Gjorde en retroreg idag. Enligt sidan skall det ta högst 24 timmar. Återstå att se.

Har också haft på 3 av 5 senaste flygningarna den situationen att platinum medlemmar framför och brevid fått tidning, och jag har blivit utan. Har fått den efter att ha påpekat. En gång var det "fel på listan", nästa gång "oj, jag glömde visst dig", och senast "ni är 10 ombord, svårt att hålla koll".

Själv tror jag inte jag skulle ha värde av ett platinum plus.

Min retroreg fungerade inte på 24h så jag har följt upp med ett mail till Gold customer service. Våra vänner på Finski ligger hela tiden ett litet steg bakom konkurrensen i de här frågorna, även om mycket har gått i rätt rikting de senaste åren. Och tyvärr är inte ens Platinum mycket att kriga för, det skall erkännas.
 
Jag funderar på att flyga 13000 miles med American Airlines i billiga bokningsklasser (S och Q) och tanken var att kreditera till British Airways Executive Club, men då får jag bara 25% intjäning medan Finnair Plus ger 100%. Vad är nackdelarna med Finnair Plus, hur kan de ha så generös intjäning?
 

DrKlas

Medlem
Jag funderar på att flyga 13000 miles med American Airlines i billiga bokningsklasser (S och Q) och tanken var att kreditera till British Airways Executive Club, men då får jag bara 25% intjäning medan Finnair Plus ger 100%. Vad är nackdelarna med Finnair Plus, hur kan de ha så generös intjäning?

Generös intjäning motverkas av att det kostar många poäng när du ska använda dem. Fundera på hur du har tänkt att använda poängen och vad det kostar. Sen väljer du att skicka poängen till det program där du tror du får störst värde.

Jag tycker Executive Club är bra för korta ekonomiklassresor där det krävs få poäng (från 4500 poäng/sträcka) och är låga skatter. Poängen går inte heller ut så länge som man tjänar några nya poäng då och då och det finns hushållskonto.
 
Toppen