Finnair planerar att dubbla trafiken till Asien

Diskussion i 'Finnair & Finnair Plus' startad av Swisser, 7 Maj 2015.

  1. Swisser

    Swisser Medlem

    Finnair ska till 2020 dubbla trafiken till Asien, jämfört med 2010 års nivåer. Det framgår av en strategiuppdatering på torsdagsmorgonen.
    Kärnan i Finnairs strategi är att dra fördel av den växande efterfrågan på trafik mellan Europa och Asien, skriver bolaget. Strategin baseras bland annat på den växande marknader i Asien, snabba anslutningar, kostnadseffektivitet, punktlighet och service.

    I oktober i år kommer Finnairs flotta att utökas med en Airbus A350XWB.
     
    Martin Björnström gillar detta.
  2. FFlash

    FFlash Medlem

    Land:
    Finland Finland
    Denna strategi är väl helt ok tänkt förutom den vad kallas AY "service" i mitt tycke. Håller med om andra punkter, men är man efter en upplevelse så väljer man nog andra bolag före AY
     
  3. niksal

    niksal Medlem

    Ort:
    Helsingfors
    Land:
    Finland Finland
    Jag vet inte vad man väljer som är finskt om man vill ha en upplevelse?

    Finnairs service upplever jag som vårdad och korrekt. Det är sällan du får extremt positiv och personlig service, men också sällan som du får riktigt dålig service. Servicen är som kabinen, ganska grå men man kan hitta små färgklickar här och där.

    Hade nyligen på CPH-HEL en manlig stuert som högt föreläste åt passagerarna bakom mig om hur billig rom han köpt på Kastrup och hur spriten är ännu billigare i butikerna i Köpenhamn, och nästan tvingade alla som bad om en kaffe att också köpa cognac till. Det fick många att skratta!
     
    Gus och Knucket gillar detta.
  4. AABack2ARN

    AABack2ARN Medlem

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Det kommer bli trångt på flygplatsen...
     
  5. Carl

    Carl Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Varför jämför dom med hur trafiken var för 5 år sedan? Hur stor tillväxt är det jämfört 2015?
     
  6. För de inte har siffrorna för 2015, kanske?
     
  7. AABack2ARN

    AABack2ARN Medlem

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Låter väl inte lika imponerande som att de skall fördubbla tillväxten ;)
     

  8. Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

    Alla bolag vill utnyttja sina fördelar - Finnair har det geografiska läget till sin absoluta fördel när det gäller resor till norra Asien. Ingen slump att dom är starka på Japan och Kina. När det gäller sydöstra Asien och Indien har Mellanösternbolagen fördel.
     
    airbus380.se gillar detta.
  9. AABack2ARN

    AABack2ARN Medlem

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Absolut. De har dessutom ofta en fördel av att de ligger en timme före Europa när de kommer till att kombinera anslutningsflygen med finska resenärers resor till och från Europa.

    Men, det kommer också leda till att Finnair vill fortsätta växa på de flyg som lämnar Helsingfors runt 17 och anländer runt 15 och det riskerar öka trängseln betydligt. Det är redan packat under den tiden. Växer de på andra tider kommer de också behöva anslutningsflyg på andra tider vilket förvisso gynnar finnarna som får fler alternativ men troligen inte lönsamheten då det komemr vara svårt att fylla planen...
     
  10. Carl

    Carl Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Självklart är det så
     

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
×
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!
×