Finnair introducerar "social incheckning" på Facebook

Diskussion i 'Finnair & Finnair Plus' startad av Jacob, 16 Mars 2013.

1. Jacob

Jacob Medlem

Finnair går i KLMs fotspår och introducerar nu "social incheckning". Det innebär att man i samband med den ordinarie incheckningen även kan aktivera incheckning i sin Facebook profil. När det "sociala incheckningen" gjorts får man möjlighet att se vilka andra som finns på planet, var de sitter och deras offentliga Facebook profil. Givetvis ser man endast passagerare som gjort motsvarande incheckning och aktiverat tjänsten.

Enligt Finnair är tanken att man ska få se vilka man reser med på planet samt att få möjlighet att knyta nya bekantskaper.

Källa: Hufvudstadsbladet

2. kangru

kangru Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Flyger med AY ARN->HEL->ICN imorgon. Provade detta nu, får se om jag får några nya vänner.

3. NotRyan

NotRyan Medlem

Bra tjänst, men vem är den egentliga vinnaren på detta? Jo Facebook som nu också kommer att få veta ditt resemönster på ett strukturerat sätt och kan använda den informationen. Så nu kommer alltså Google/Apple, din bank/kortutgivare samt Facebook att ha full koll på dig :D

Mvh
    /NotRyan

3 personer gillar detta.
  4. kangru

kangru Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag kan summera att jag inte fick några nya vänner på den funktionen, fick inte heller någon direkt feedback på om några andra hade checkat in på samma sätt eller ej.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!