Finnair introducerar "Economy Comfort" på långflygningar - en enklare premium economy

Diskussion i 'Finnair & Finnair Plus' startad av Jacob, 13 Augusti 2014.

1. Jacob

Jacob Medlem

Finnair Economy Comfort

Spekulationerna har varit många och funnits länge om även Finnair ska gå över till en tredje kabinklass på långflygningar. Idag kom äntligen svaret, en renodlad premium economy blir det inte, men däremot en sektion längst fram i economy class som man valt att kalla "Economy Comfort" med mer benutrymme till ett ganska överkomligt pris. Economy…

View the full post

2. johhenrik

johhenrik Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag kan förstå när man som säljer bandbredd och säger "upp till 10MBit". Men vad menar man när man säger "upp till 10cm"? Är det olika benutrymme. Jag menar, får jag 10 cm mer utrymme eller inte. Är ju en ganska enkel sak att kunna meddela kan man ju tycka. "Våra nya hörlurar, upp till en meter sladd", "Vårt nya köksbord, upp till 180cm långt".

3. JonW

JonW Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Får man ingen bättre recline iom den längre pitchen?

4. Jacob

Jacob Medlem

Det ver jag faktiskt inte, kan kolla detta med Finnair.

5. Jacob

Jacob Medlem

Fått svar på detta nu. Benutrymmet är större i Economy Comfort men det är samme recline. Dock får man i Economy Comfort ett bättre nackstöd som ska vara betydligt mer bekvämt.

6. Jag ser att vi är placerade i Economy Comfort på Tokyo-Helsingfors i min bokning. Jag har inte betalat något extra och jag har inte oneworld Sapphire (ungefär som Star Alliance Gold) heller. :confused:
    Blir man placerad i Economy Comfort när man reser med barn?

7. chazzie

chazzie Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det verkar väldigt snarlikt Uniteds "Premium Economy".

8. Har väl förmodligen med att göra att vissa ekonomiplatser har mer utrymme, inte att dessa har mindre än 35tum pitch ibland. Det vore väl ett brott att påstå att det var 4tum mer pitch generellt, om någon påpekar att ekonomiplatserna vid bakre nödutgången har XXcm pitch..

Man kan ju tycka att det vore enklare att skriva "mer generöst utrymme - Säten med 35" pitch" .....men jag misstänker att massorna inte kan relatera till dessa siffror, så man trycker istället på hur mycket mer man får....

9. johhenrik

johhenrik Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Då skriver man väl "minst X"?

10. Jag tror inte "minst 88cm benutrymme" fungerar, då majoriteten inte vet om det är 77 eller 92cm i ekonomiklass annars. Här statuerar man att utrymmet är större, med "minst/upp till" Xcm... Många fler kan relatera till att "det är trångt i ekonomiklass, nu får jag 1dm mer för benen".

De skulle givetvis föredragit att använda "at least 4inch extra of legroom" om det nu varit möjligt, men om det är 120cm vid nödutgången så ljuger man därmed.

Det finns bara två lösningar: 1. Ange totala antalet cm/inches, men det är värdelöst ut marknadsföringssynpunkt. 2. Inte tala siffror, men folk gillar siffror.

Gus gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!