Finnair intjäning till British Airways Executive Club - Dags att byta?

Diskussion i 'Finnair & Finnair Plus' startad av Patrik, 18 Februari 2014.

1. Patrik

Patrik Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Har krediterat mina fåtal finnair flighter till baec tidigare, 2-3 longhaul per år i economy, i klasser som tidigare hade 100% intjäning, nu har ju British Airways "förbättrat" och nu är det 25% intjäning på nästintill all economy.

Vad göra? Är det värt att kreditera dessa fåtal flighter till American Airlines och se till att hålla miles vid liv genom aktivitet var 18 månad eller ska man bara gilla läget och acceptera 25% intjäning?

Flyger mestadels star alliance, så blir inte så mycket mer än finnair österut som hamnar hos one world för min del.

2. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Kan du inte boka flighterna som code share? Hos oneWorld kan det vara fördelaktigt eftersom det är selling carrier som räknas, inte operating.

1 person likes this.
  3. fcx

fcx Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ursäkta OT, men kors i taket :)

Fast här kan man ju faktiskt få bra codeshares med British Airways, lite beroende på exakt var österut det är man flyger.

4. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Just med OW vill man ibland ha code shares. Det är ett av de få undantagen...

5. DrKlas

DrKlas Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag är i nästan exakt samma situation och kommer skicka in poängen till AAdvantage nu istället. Det som gör det hela lite extra surt är att Finnair strejkade i november så jag missade chansen att få AAdvantage Platinum genom kampanjen som American Airlines körde av misstag i höstas. Nu blir det en Platinum Challenge för $240 istället. Sedan ändras väl allt ändå när American Airlines och US går ihop ...

6. Patrik

Patrik Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Nope, företaget som styr (dags att byta arbetsgivare...)

7. Patrik

Patrik Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Gäller inte deras challenge bara för deras egna flyg?

8. DrKlas

DrKlas Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Om jag har tolkat reglerna rätt så kan man flyga American Airlines, British Airways, Iberia, Japan Airlines (JAL), Qantas eller Finnair. Men du får gärna dubbelkolla :)

9. Patrik

Patrik Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Från Challenge (AA) - FlyerGuide Wiki

Be sure to fly American Airlines (we know you want to anyway!) since only points earned on American Airlines, American Eagle and AmericanConnection(R) flights (including American Airlines codeshare flights operated by other carriers) count toward Challenges

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!