Senaste nytt

Finnair flyttar till terminal 2 på Arlanda 9 april

sembl

Medlem
För övrigt antar jag att flytten till T2 även påverkar BA. Dock kan i alla fall jag inte hitta någon information på ba.com att så kommer ske inom en vecka. Inte ens på Arlandas hemsida om jag tänker efter..! :confused:

Påverkar även BA, stod lappar i incheckingsdisken i Fredags om flytten till T2. Hoppas nu att de fyller på ginen i snabbare takt.
 
Mycket intressant! Så om både DY och SK ska flytta all inrikestrafik till T5, vad händer då med T4?? Jag kan ju självklart förstå att SAS vill flytta all trafik till ett och samma ställe för att göra det enklare för passagerarna som ska byta plan på ARN.

En tanke jag skulle se som positivt är att t ex. göra om T4 till en terminal för DY, och T5 för SK. Då får ARN största flygbolag egna terminaler och där de kan anpassa serviceutbud osv. utifrån deras koncept.
 

NotRyan

Medlem
Mycket intressant! Så om både DY och SK ska flytta all inrikestrafik till T5, vad händer då med T4?? Jag kan ju självklart förstå att SAS vill flytta all trafik till ett och samma ställe för att göra det enklare för passagerarna som ska byta plan på ARN.

En tanke jag skulle se som positivt är att t ex. göra om T4 till en terminal för DY, och T5 för SK. Då får ARN största flygbolag egna terminaler och där de kan anpassa serviceutbud osv. utifrån deras koncept.

DY har en del tredjelandstrafik (utanför EU och Schengen) vars ankommande resenärer skall vara separerade från avgående till ny säkerhetskontroll är gjord, därför skulle det krävas rätt stora ombyggnader i T4 för att hantera DY fullt ut. Men ingenting är ju omöjligt :)

Mvh
/NotRyan
 
Last edited:

AABack2ARN

Medlem
Så ja, nu syns detta även på Arlandas förstasida. Det kan inte vara meningen att en vanlig passagerare skall vara inne på Swedavias Extranet, eller?

Dock ingen info på BAs hemsidor ännu.
 

erhel

Medlem
Jag är väldigt nyfiken på hur den nya loungen blir, och även hur T2 kommer att fungera när det nu blir lite mer folk i terminalen. Med BA och Finnair blir det ändå en ganska stor trafikökning och med det så hoppas jag att terminalen bibehåller ambitionen att vara den snabba terminalen. Annars är det ingen jättetrevlig förändring.

När det gäller loungen är det inte direkt svårt att göra det bättre än dagens i T5, men man vet aldrig med Mezies. Ska flyga med BA igen i början av maj och hoppas att den nya loungen blir trevlig (och att det har hunnit komma upp lite bilder så snart som möjligt...)!
 

agehall

Medlem
Jag pratade lite med damerna i Menzines biljettdisk som hanterar BA på ARN om deras flytt. De var inte alls glada över att bli flyttade till T2 och var väldigt tacksamma över att jag höll med om att det är dåligt. Det enda positiva de kunde se med det var att det blir en ny lounge för oss passagerare och möjligen lite kortare till gate.
 

Homer

Medlem
Flyger Air Berlin från T2 ?


Från Flying Blue kom det här:
We are happy to inform you that the brand new lounge at Arlanda Airport Terminal 2 will open the 9th of April 2013!
Unfortunately, the renovation and adaptation of the Terminal 2 lounge has taken longer than expected due to evolving needs of both airlines and travelers. During this transitional time with the Air France and KLM move from T5 to T2, we have offered you various temporary lounges, and we do apologize if these lounges did not meet our regular quality standards.
But finally the time has arrived and we are very much looking forward to the opening of the new Menzies Executive Lounge, in addition to the full opening of a modern new Terminal 2, with more space, more shops and more possibilities to eat and to relax. We are convinced that you will enjoy Arlanda’s best, newest and most exiting lounge, with a contemporary Nordic look and feel and a wide range of facilities including:
• Two separate lounges with more space and 40% more seats.
• 2-3 Beverage set-ups for Easy Access
• 2–3 Coffee Stations for Easy Access
• More power plugs
• Free WIFI/internet
• More FIDS
• More TV-screens
 

AABack2ARN

Medlem
Va! Ska oneworld dela lounge med Skyteam..! Eller får allianserna var sin halva? Eller är det en del som är för oneworld Emerald (och motsv för Skyteam)? :)

Finns det några bilder?
 
Toppen