Finnair eller Thai Airways till Bangkok?

Diskussion i 'Flygbiljetter' startad av 011430121, 1 September 2014.

1. 011430121

011430121 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag skall resa till Bangkok i början av november, är bokad med British Airways i C och efter två tidtabells ändringar så får jag en lay over på 6 timmar på LHR, tillgång till GF, men känns lite långt.
    Kommer att åka till BKK igen i den 8 januari och nu önskar jag goda råd.
    Alternativen jag tittar på är med AY i C avgång runt kl 11.00 ankomst BKK 07.25. Returen är dagflyg och hemresan är den 20 jan flygs av en A 330 tittar även på TG i U avgång 13,40 ankomst 05.55 retur natt den 20 januari.
    Jag landar på BKK den 19 januari klockan 17.45 från Tokyo via Hongkong med TG.
    Priset är några tusen billigare med AY mot TG, med British Airways ytterligare någon tusenlapp billigare, men som sagt lång flygtid både ut och hem med British Airways.
    Har EBD och British Airways guld, kommer att behöva poäng på båda för att behålla statusen.
    Tyck till och ge era fantastiska åsikter, är själv så " hit och dit " vilket jag inte brukar vara.

2. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Du vet nog vad jag och @doc tycker.. ;) Att slå ihjäl ett par timmar i Galleries First är ju inga problem - det finns ju champagne!

Sofia, henrik l och doc gillar detta.
  3. 011430121

011430121 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det gör jag ju i november, tänkte variera mig lite.

4. Jag kommer försöka (självklart med rätt pris) att undvika dagsresor hem från Bangkok. Jag har inget problem med dagsresor västerut till USA, men har svårt med dessa dagsresor när man "skall hem". Då vill jag gärna ha en nattflygning.

Vad skall Swiss och Austrian ha dina datum? Jag skulle välja Austrian över Finnair, Thai och British Airways om det finns bra priser och tider..

5. 011430121

011430121 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Swiss ca 6 tusen dyrare och Austrian långa tider både ut och hem, natt flyg hem med Austrian

6. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ska du inte satsa på att få en lyckad British Airways-resa då? ;)

011430121 gillar detta.
  7. doc

doc Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag instämmer såklart med @agehall. Har du tur kan du uppgradera med Avios till First (F) och då kan du ju tillbringa timmarna på London Heathrow (LHR) i Concorde Room (CCR).

8. Finns väl ingen First till Bangkok? Tror British Airways kör en B777-200 med 3-klass och inte 4-klass på sträckan...

9. doc

doc Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Du har såklart helt rätt. Jag hade glömt att de inte kör med First till Bangkok (BKK) längre.

10. 011430121

011430121 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tack för hjälpen
    Det blev TG i U.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!