Senaste nytt

Finnair eller American New Business class?

Paby

Medlem
Ska åka till USA om ett par månader och har möjlighet att göra transfer genom JFK med AY new C från HEL eller AA new C (773ER) från LHR. Har inte provat någon av dom tidigare, bara mycket BA C, men av vad jag läser verkar den hårda produkten på AA riktigt attraktiv att få uppleva. Vad väljer man - AA "The Beast" i new C eller AY?
 
Har flugit 3 flighter i C denna sommar med AA's nya 777-300ER och kan bara prata gott om dessa säten. Har inte testat AY i C men jag måste säga att AA har allt man kan önska sig både för dag och nattflygningar. Har också testat en flight i first på nya 777-300ER samt en flight i first på den äldre 777-200 på AA och visst, det är bra säten men jag var mer än nöjd med C.
 

Randy Marsh

Medlem
Jag har aldrig rest med AY, men de använder väl samma typ säten som SWISS? I så fall kan jag bekräfta att AA:s nya business class är helt överlägsen vad gäller hårdvaran. Servicen på AA kan vara lite si och så, men jag hade tur och fick ett bra crew.
 

sodaboy

Medlem
Flög AA:s nya 777 till JFK i C häromveckan. Stolen grym, MEN hopplös om man flyger två. Man måste luta sig framåt för att överhuvudtaget se sin resekamrat. Dock sov jag jättebra i stolen. Servicen var verkligen svajig. Fick ingen skumpa före start. När jag ville ha ett vin som var veckans rekommenderade på menyn såg personalen ut som frågetecken. Väldigt forcerad service om du frågar mig. Var verkligen inte impad. Har dock inte rest med AY i C.
 

sembl

Medlem
Flög AA:s nya 777 till JFK i C häromveckan. Stolen grym, MEN hopplös om man flyger två. Man måste luta sig framåt för att överhuvudtaget se sin resekamrat. Dock sov jag jättebra i stolen. Servicen var verkligen svajig. Fick ingen skumpa före start. När jag ville ha ett vin som var veckans rekommenderade på menyn såg personalen ut som frågetecken. Väldigt forcerad service om du frågar mig. Var verkligen inte impad. Har dock inte rest med AY i C.

Bra att veta att de inte har löst problemet med servicen. Stolen är kanon, men servicen var det yxigaste och sämsta jag varit med om.
 
Toppen