Finnair eller American New Business class?

Diskussion i 'Oneworld' startad av Paby, 21 September 2013.

1. Paby

Paby Medlem

Ska åka till USA om ett par månader och har möjlighet att göra transfer genom JFK med AY new C från HEL eller American Airlines new C (773ER) från LHR. Har inte provat någon av dom tidigare, bara mycket British Airways C, men av vad jag läser verkar den hårda produkten på American Airlines riktigt attraktiv att få uppleva. Vad väljer man - American Airlines "The Beast" i new C eller AY?

2. Har hört mycket bra om nya 777-300ER på American Airlines, så jag skulle valt det.

3. robert_06_

robert_06_ Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Har flugit 3 flighter i C denna sommar med American Airlines's nya 777-300ER och kan bara prata gott om dessa säten. Har inte testat AY i C men jag måste säga att American Airlines har allt man kan önska sig både för dag och nattflygningar. Har också testat en flight i first på nya 777-300ER samt en flight i first på den äldre 777-200 på American Airlines och visst, det är bra säten men jag var mer än nöjd med C.

4. Randy Marsh

Randy Marsh Medlem

Land:
    Norge Norge
    Jag har aldrig rest med AY, men de använder väl samma typ säten som SWISS? I så fall kan jag bekräfta att American Airlines:s nya business class är helt överlägsen vad gäller hårdvaran. Servicen på American Airlines kan vara lite si och så, men jag hade tur och fick ett bra crew.

5. sodaboy

sodaboy Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Flög American Airlines:s nya 777 till JFK i C häromveckan. Stolen grym, MEN hopplös om man flyger två. Man måste luta sig framåt för att överhuvudtaget se sin resekamrat. Dock sov jag jättebra i stolen. Servicen var verkligen svajig. Fick ingen skumpa före start. När jag ville ha ett vin som var veckans rekommenderade på menyn såg personalen ut som frågetecken. Väldigt forcerad service om du frågar mig. Var verkligen inte impad. Har dock inte rest med AY i C.

6. Bra att veta att de inte har löst problemet med servicen. Stolen är kanon, men servicen var det yxigaste och sämsta jag varit med om.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!